اعطای مجوز رسمی به کل کتابخانه های کانون های فرهنگی هنری مساجد

معاون فرهنگی هنری ستاد عالی کانون های مساجد کشور از اعطای مجوز رسمی به کتابخانه های کانون های مساجد سراسر کشور خبر داد و گفت: با این طرح هر یک از کتابخانه‌ها به عنوان یک نهاد حقوقی مستقل فعالیت می کنند.

مرتضی طاهریان، معاون فرهنگی هنری ستاد عالی کانون های مساجد کشور در گفتگو با خبرنگار شبستان از زنجان اظهار داشت: اولین مجوز همزمان با سالروز تاسیس ستاد عالی کانون های مساجد اعطا می شود.
 

معاون فرهنگی هنری کانون‌های مساجد کشور افزود: آموزش کتابدار‌ان، تأمین نرم ‌افزار کتابخانه‌ای با عنوان "مهر مساجد"، بیمه برخی از کتابداران، فعالیت کتابخانه دیجیتال برخی از استان‌ها نیز از دیگر فعالیت‌های اختصاصی مجموعه کتابخانه‌های کانون مساجد کشور است.
 

طاهریان با بیان اینکه همه کتابخانه‌های مساجد کشور تا پایان سال جاری از سوی وزارت ارشاد مجوز اختصاصی فعالیت اخذ خواهند کرد، ادامه داد: با این اقدام هر یک از کتابخانه‌ها به عنوان یک نهاد حقوقی مستقل فعالیت می کنند.
 

وی با اشاره به اینکه اغلب کتابخانه های کانون های مساجد کشور به صورت جداگانه دارای مخزن کتاب هستند، یادآور شد: همچنین مساجدی که فاقد مخزن هستند نیز قفسه ‌هایی را در محیط شبستان مسجد قرار داده‌اند تا نمازگزاران از کتاب‌های موجود بهره‌مند شوند.
 

این مقام مسئول در ادامه فعالیت کانون های مساجد را به چهار بخش کتابخانه‌ها، فرهنگی، هنری و دبیرخانه جشنواره‌ها برشمرد و گفت: یکی از مهم ‌ترین وظایفی که شورای عالی فرهنگی بر عهده ما گذاشته، تجهیز، حمایت، راه‌اندازی و ساماندهی کتابخانه‌ها در مساجد کشور است.
 

وی با اشاره به اینکه تحقق شعار مسجد محوری یکی از اولویت های مهم ستاد عالی کانون های مساجد کشور است، بیان داشت: تجلیل از فعالان فرهنگی کانون های مساجد سراسرکشور، تلاش در راستای فضاسازی مناسب برای تبیین جایگاه دبیرخانه ستادعالی کانون های فرهنگی و هنری در سطح کشور و ایجاد زمینه فعال سازی جلسات هیئت نظارت و هماهنگی کانون های مساجد استان ها و تلاش در راستای تقویت فضای عمومی به منظور تحقق شعار مسجدمحوری دولت از جمله اهداف این ستاد در برگزاری برنامه های بیستمین سالروز تاسیس کانون های مساجد کشور است.

 

پایان پیام/

کد خبر 234811

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha