سفر حج بستر مناسبی جهت خودسازی است

مدیر کل آموزش و پرورش استان مرکزی گفت: سفر معنوی حج بستر مناسبی جهت خودسازی است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از اراک٬ سیف الله کریم زاده٬ مدیر کل آموزش و پرورش استان مرکزی٬ (19اسفند) در دوره آموزشی توجیهی دانش آموزان پسر عمره گذار استان مرکزی که در کانون امام خمینی (ره) اراک برگزار شد٬ گفت: سفر معنوی حج بستر مناسبی جهت خودسازی روحی و افزایش اعتماد به نفس در نوجوانان است.


وی از این سفر معنوی به عنوان تجربه شیرین در دوران نوجوانی یاد کرد و افزود: سنین نوجوانی و جوانی بهترین زمان برای گام نهادن در مسیر معنویت و نهادینه شدن آموزه های دینی در ذهن دانش آموزان است.


کریم زاده با بیان اینکه سفر حج٬ نعمت بزرگی است که در این سن نصیب دانش آموزان شده است٬ گفت: دانش آموزان نیز با حضور آگاهانه و انجام صحیح اعمال این سفر معنوی برگ زرینی را در زندگی خود رقم خواهند زد.


عباس بشیری٬ مدیر سازمان دانش آموزی استان مرکزی٬ در این دوره آموزشی با باین اینکه دوره آموزشی توجیهی برای 59 دانش آموزان پسر عمره گذار استان مرکزی برگزار شد٬گفت: دانش آموزان در این دوره آموزشی با مناسک حج٬ تاریخ و جغرافیای عربستان٬ اماکن مقدسه مکه و مدینه٬ مسایل اجرایی و توصیه های بهداشتی آشنا شدند.


وی اظهار کرد: دانش آموزان منتخب برای حضور در این سفر معنوی از برگزیدگان تشکل های دانش آموزی٬ نخبگان قرآنی٬ برگزیدگان مسابقات فرهنگی و ورزشی پس از برگزاری آزمون ورودی انتخاب شدند.


مدیر سازمان دانش آموزی استان مرکزی با بیان اینکه استان مرکزی و استان چهارمحال بختیاری در قالب کاروان 122 نفره دانش آموزی از ایستگاه پرواز اصفهان عازم مکه مکرمه می شوند٬ اضافه کرد: این کاروان 21 فروردین 92 اعزام می شود.


لازم به ذکر است٬ در این مراسم اقلام و بسته های فرهنگی مورد نیاز زائران به آنان اهدا شد.


پایان پیام/

کد خبر 236206

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha