برگزاری مراسم بزرگداشت 18 اسفند در شهرستان عجبشیر

مسئول دبیرخانه هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد آذربایجان شرقی از برگزاری مراسم بزرگداشت بیستمین سالگرد تاسیس کانون های فرهنگی هنری در شهرستان عجبشیر خبرداد.

محمد هادی نیا، مسئول دبیرخانه هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد آذربایجان شرقی، با اعلام این مطلب به خبرنگار شبستان گفت: امسال همزمان با سراسر کشور مراسم سالروز تاسیس ستاد عالی کانون های فرهنگی هنری مساجد در 18 اسفند در شبستر، 20 اسفند در تبریز برگزار شد و علاوه بر این، این مناسبت همزمان با 22 اسفند در عجبشیر و 23 اسفندماه نیز در کلیبر گرامی داشته می شود.


وی با تاکید بر اینکه میزبانان اصلی این مراسم ها اعضای کانون های فرهنگی هنری هستند، خاطرنشان کرد: هر سال با برگزاری این مراسم، با تجلیل از برخی مدیران مسئول، هیئت امنا، اعضای کانونهای فرهنگی هنری مساجد، قطره ای از دریای خدمات افتخاری این خادمان بی ادعای این عزیزان پاس داشته می شود.


مسئول دبیرخانه هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد آذربایجان شرقی، تاکید کرد: در 22 درصد از مساجد شهرستان عجبشیر کانون فرهنگی هنری تجهیز شده است که در حال حاضر، 30 کانون فرهنگی هنری، 30 کتابخانه باز، 1 باب خانه فرهنگ دیجیتال در مساجد این شهرستان فعالیت می کنند و میزبان حضور اقشار مختلف مردم به خصوص جوانان و نوجوانان هستند.


هادی نیا، خاطرنشان کرد: مراسم بزرگداشت سالروز تاسیس ستاد عالی کانون های مساجد با همکاری اداره فرهنگ و ارشاد و کانون فرهگی هنری ولایت مسجد این شهرستان عجبشیر در سالن اداره فرهنگ و ارشاد برگزار می شود.


مسئول دبیرخانه هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد آذربایجان شرقی، افتتاح کانون فرهنگی هنری ولایت مسجد جامع عجبشیر به عنوان کانون ویژه مصلی، تجلیل از 12 نفر مدیران مسئول، کتابداران، رابطان، اعضای فعال، هیئت امنا و ائمه جماعات مساجد، اجرای گروه تواشیح، قرعه کشی از حاضران و اهدای هدایا، اجرای برنامه های مختلف فرهنگی هنری را از جمله بخش های این مراسم برشمرد.


به گفته وی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی، امام جمعه عجبشیر، مسئولان استان و شهرستان، خادمان مساجد، اعضای کانون های فرهنگی هنری از میهمانان این مراسم خواهد بود.


گفتنی است، شهرستان عجبشیر یکی از شهرهای غربی استان آذربایجان شرقی و مرکز شهرستان عجب‌شیر است. این شهر سرسبز در 35 کیلومتری شمال غرب مراغه و در ارتفاع 1330 متری از سطح دریا قرار گرفته‌است.


آب و هوای عجب‌شیر محلی بوده و منابع آب آشامیدنی و کشاورزی این شهر از طریق رودخانه دیزج‌رود، چشمه‌های موجود در پیرامون شهر و نیز چاه‌های نیمه‌عمیق تأمین می‌شود و دریاچه ارومیه در سمت غربی عجب‌شیر واقع شده ا‌ست.


پایان پیام/

کد خبر 237105

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha