آیت الله موسوی لاری در حقیقت مصداق کامل یک عالم وارسته بود

امام جمعه موقت شیراز گفت: آیت الله موسوی لاری در طهارت نفس، قداست روح، مناعت طبع، سلامت فکر و صلابت در عمل در حقیقت مصداق کامل یک عالم وارسته بود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از فارس، حجت الاسلام سید ابوفاضل رضوی اردکانی، امام جمعه موقت شیراز، روز گذشته (23اسفند) در مراسم بزرگداشت آیت الله سید مجتبی موسوی لاری، نماینده ولی فقیه در لارستان با اشاره به اینکه این مجلس به یادبود فردی به پا شده که متعلق به همه افراد بود، گفت: آیت الله موسوی لاری در طهارت نفس، قداست روح، مناعت طبع، سلامت فکر و صلابت در عمل در حقیقت مصداق کامل یک عالم وارسته بود.


پژوهشگر کتاب "مختار نامه" با تاکید بر اینکه نویسندگان باید ابعاد شخصیتی ایشان را به جامعه معرفی کنند، اظهار داشت: مرحوم لاری، جد بزرگوار آیت الله موسوی لاری رهبری ضد استعماری را با انگلیس و سران دولت قاجار آغاز کرد و ضمن تحریم وسائل خارجی کارخانه اسلحه سازی و چاپ تمبر را در این منطقه ایجاد کرد.


وی، آیت الله سید عبدالحسین لاری را یک مجاهد بزرگ و اولین فردی خواند که نظریه ولایت فقیه را در جامعه پیاده کرده است، اظهار داشت: در آن زمان برای نخستین بار حکومت اسلامی در منطقه جنوب توسط این مرجع بزرگ ایجاد شد.


حجت الاسلام رضوی اردکانی با اشاره به اینکه اکنون جهان تشنه اسلام ناب است و روحانیت نیز در این باره مسئولیت سنگینی دارد، اضافه کرد: آیت الله موسوی لاری این مطلب را به خوبی درک کرد و کتاب هایی با ظرافت به زیور طبع آراست که اکنون به 28 زبان زنده دنیا ترجمه شده است.


امام جمعه موقت شیراز با اشاره به اینکه مرکز نشر معارف جهان اسلام توسط آیت الله موسوی لاری ایجاد شد، افزود: ایشان با ارسال کتاب های خود به صورت رایگان به کشور های مختلف سعی در سیراب کردن تشنگان معارف اسلامی کرد.


پژوهشگر کتاب "مختار نامه" ضمن انتقاد به اینکه سیستم پوسیده و مندرس اداری ما هنوز سیستم های دیجیتالی و روز را درک نکرده است و چرا نباید مردم از سیستم های روز استفاده کنند در حالی که کشورای دسته چندم سیستم کاغذی را از بین بردند، یادآور شد: آن عالم وارسته با توجه به علم روز کتاب های خود را در فرمت های متن و PDF در 28 زبان دنیا به آدرس www.musavilari.org برای مردم ایجاد کرده بود که نشان از توجه این بزرگوار به این مهم و سیستم های روز دارد.


خاطر نشان می شود، مراسم بزرگداشت آیت الله سید مجتبی موسوی لاری، نماینده ولی فقیه در لار به همت نهاد نمایندگی ولی فقیه در فارس جامعه روحانیت، استانداری فارس و بیت شریف آیت الله موسوی لاری برگزار شد.


پایان پیام/

کد خبر 237993

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha