سیل مهاجرت به روستای حاجی آباد؛ مهمترین عامل کمبود امکانات آموزشی

رئیس شورای اسلامی استان خراسان جنوبی، با اشاره به رشد 600 درصدی جمعیت طی سال های اخیر در روستای حاجی آباد، گفت: سیل مهاجرت به این روستا مهمترین عامل افزایش جمعیت و به تبع آن کمبود امکانات در این روستاست.

به گزارش خبرگزاری شبستان از بیرجند، محمد رضا حاجی آبادی، رئیس شورای اسلامی استان خراسان جنوبی، دیروز بعد از ظهر (24 اسفند) در جلسه شورای اسلامی استان، با اشاره به ولادت حضرت زینب(س) و روز پرستار و اینکه ایشان نمونه بارز صبر و استقامت بود، اظهارداشت: حضرت زینب (س) با ایراد خطبه های روشنگرانه خود، توانست نهضت کربلا و پیام امام حسین(ع) را به جهانیان برساند.

 

وی با تاکید براینکه امروز ما نیز باید حضرت زینب(س) را الگو خود قرار دهیم، بیان کرد: تمام پیروزی های انقلاب مرهون پیوند امت با ولایت است، لذا دشمنان درصدد گسستن این پیوند هستند.

 

رئیس شورای اسلامی استان خراسان جنوبی، با اشاره به نقش شوراها در این راستا، تاکید کرد: شوراهای اسلامی نیز باید بیش از گذشته در جهت تحکیم پیوند بین ولایت و آحاد مردم تلاش کنند.

 

حاجی آبادی، بر لزوم توجه به ایجاد مکان های آموزشی و مدرسه در مسکن های مهر تاکید و تصریح کرد: در برخی از روستا های حاشیه شهر مانند حاجی آباد به دلیل مهاجرت مردم از روستا های دیگر، تراکم جمعیت در این روستا بسیار زیاد شده است.

 

وی ادامه داد: این روند باعث کمبود امکانات بویژه امکانات آموزشی در حاجی آباد و نبود دانش آموز در کلاس های درس در روستاهای مهاجر شده است.

 

رئیس شورای اسلامی استان خراسان جنوبی، با اشاره به الحاق شهرستان طبس به خراسان جنوبی، آن را یک گام مثبت در جهت توسعه و پیشرفت استان ارزیابی و تاکید کرد: همه با اتحاد و یکدلی برای حل مشکلات استان تلاش کنیم.

 

وی به روز های پایانی سال و فرار سیدن ایام نوروز اشاره و خاطرنشان کرد: شورا ها همانند گذشته تمام امکانات و بستر لازم را برای مردم و بویژه مسافران نوروزی فراهم کنند.

 

پایان پیام/
 

کد خبر 238174

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha