مسئولان نباید از اهداف انقلاب غافل شوند

امام جمعه قزوین گفت: انقلاب ما یک انقلاب اسلامی و دینی است و هدف اصلی آن نیز احیا و زنده کردن اخلاق و معارف اسلام است و همه به ویژه مسئولان نباید از این هدف غافل شوند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از قزوین، آیت الله هادی باریک بین، امام جمعه قزوین ظهر امروز (25 اسفند) در خطبه های نماز جمعه که در مسجد النبی قزوین برگزار شد، بیان کرد: انقلاب ما یک انقلاب اسلامی و دینی است و هدف اصلی آن نیز احیا و زنده کردن اخلاق و معارف اسلام است و ما باید ارزش های اسلامی را زنده کنیم و همه به ویژه مسئولان نباید از این هدف غافل شوند. 
 

 وی در ادامه با تبریک ولادت حضرت زینب (س) تصریح کرد: حضرت زینب (س) از برجسته ترین بانوان تاریخ اسلام است که علاوه بر نسب شریف شان، خود نیز فقیه، عالمه، مفسر اسلام شناس بودند و برای بانوان زمان خود کلاس درس داشتند.
 

آیت الله باریک بین توضیح داد: ایشان در زمان حیات خود هفت معصوم را درک کردند؛ این بانوی شجاع و صبور از مهمترین مسئولیت هایشان در موضوع حماسه کربلا، پرستاری از حضرت زین العابدین (ع) بود که بنا بر حکمتی بیمار بودند و از این رو نیز ولادت این بزرگوار را روز پرستار نامیده اند.
 

وی با اشاره به لزوم رسیدگی افراد متمکن به نیازمندان تصریح کرد: در آستانه سال نو افراد متمکن باید نسبت به دستگیری مستمندان و کمک به فقرا عنایت بیشتری داشته باشند و از اسراف و ریخت و پاش در خریدها و میهمانی های این ایام پرهیز شود چراکه اسراف از سوی قرآن نهی شده است.
 

امام جمعه قزوین یادآور شد: در سال جاری اسراف نکردن باید هرچه بیشتر مورد توجه قرار گیرد زیرا به دلیل افزایش قیمت کالاها، مردم در تنگنا هستند و برخی از مردم به دلیل گرانی، آجیل را تحریم کردند که کار خوبی است.
 

وی تأکید کرد: از دیگر سنت های این ایام، صله ارحام و دید و بازدید است که امیدواریم در سال جاری نیز پررنگ تر از سال گذشته این امر صورت گیرد.
 

آیت الله باریک بین در ادامه با اشاره به لزوم برگزاری نماز اول وقت در مساجد اظهار کرد: نماز اصل بزرگی در دین اسلام است و در روایات نیز آمده که نماز ستون دین است و در قرآن نیز ذکر شده که ستون اسلام نماز است و همین امر نشان می دهد که اسلام برای نماز آمده است و خداوند متعال نیز فرموده است بهترین مظهر عبادت، نماز است.
 

وی عنوان کرد: البته نماز در اسلام سبکی دارد و بهترین سبک، سبکی است که پیامبر اسلام آن را به ما سفارش کرده اند، به طوری پیامبر گرامی اسلام، مردم را به خواندن نماز در پنج وقت دعوت می کند، همچنین از مردم خواسته است نماز خود را در این پنج نوبت در مساجد بخوانند.
 

امام جمعه قزوین افزود: ما اگر پیرو پیامبر هستیم باید وقت نماز را رعایت کنیم و نمازها را به اطاعت از دستور پیامبر در مساجد به جای آوریم، البته این سنت را برادران اهل سنت حفظ کرده اند و در پنج نوبت در مساجد حاضر می شوند و نمازهایشان را به جای می آورند و این سنت در میان ما شیعیان باید بیشتر مورد توجه باشد.
 

وی اعلام کرد: ان شاالله در سال جدید بتوانیم بنا بر فرمایش پیامبر گرامی اسلام و اطاعت از ایشان، این عمل را بنا گذاریم و نماز را در مساجد بخوانیم چراکه اینگونه مساجد آباد می شوند و برای اینکه این سنت را به سبک زندگی تبدیل کنیم نیز نیاز به همت همه مردم است و ائمه جماعات و جمعه نیز باید این موضوع را برای مردم تبیین کنند.
 

آیت الله باریک بین خاطر نشان کرد: با تحویل سال باید در خود نیز تحول ایجاد کنیم و از خدا بخواهیم به ما توفیق دهد این سنت را در سال آینده پیاده کنیم.
 

انتهای پیام/
 

کد خبر 238210

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha