تحریم های دشمنان با وحدت مردم و مسئولان شکست خواهد خورد

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام، گفت: با وحدت و همدلی بین مردم و مسئولان تهدیدها و تحریم های دشمنان نظام و انقلاب اسلامی راه به جایی نبرده و شکست خواهد خورد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از ایلام، آیت الله محمد نقی لطفی، امام جمعه ایلام، ظهر امروز(25 اسفند) در خطبه های نماز جمعه این هفته شهر ایلام، اظهار کرد: مردم ایران طی 33 سال گذشته ثابت کرده‌اند که به راحتی از هر مانعی عبور کرده و هر توطئه‌ای را در هم می‌شکنند.


وی، افزود: هدف نهایی دشمن در جنگ اقتصادی متوقف کردن فعالیت‌های هسته‌ای ایران نیست بلکه تحمیل خواسته‌های استعماری و متوقف کردن چرخه حرکت پرشتاب ایران اسلامی در تمام حوزه‌هاست.
امام جمعه ایلام، تصریح کرد: دشمنان می‌خواهند با جلوگیری از پیشرفت‌های ملت ایران مانع از الگو شدن جمهوری اسلامی برای دیگر ملت‌ها به ویژه ملت‌های مسلمان منطقه شود.


آیت الله لطفی، ابراز کرد: با توجه به اینکه جنگ اقتصادی به ملت ما تحمیل شده و این یک واقعیت است که دشمن به دلیل اسلام خواهی ملت ایران آن را علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی به راه انداخته است.


خطیب نماز جمعه ایلام، یادآور شد: باید همگان از مسئولان و دولتمردان در تمام سطوح گرفته تا آحاد مردم به الزامات و پیامدهای آن پایبند باشند و هرکس باید به وظیفه خود در این شرایط جنگی عمل کند.


وی، گفت: همه مردم به ویژه نخبگان و خواص جامعه دولت جمهوری اسلامی را برای شکستن تحریم‌ها و دور زدن آنها یاری کرده و دولت نیز باید تمام توان مردم را در این نبرد اقتصادی مورد توجه قرار دهد.


امام جمعه ایلام، افزود: دولتمردان باید اقتصاد مقاومتی را پایه‌گذاری کرده و در این اقتصاد مقاومتی برای مقابله با جنگ اقتصادی همانند دوران دفاع مقدس مردم را وارد صحنه کنند.


آیت الله لطفی، تصریح کرد: دولت باید توجه جدی به فرمان سال رهبری مبنی بر تولید داخلی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی داشته و آن را راهبرد اصلی کشور در جنگ اقتصادی تلقی کند.


وی، بیان کرد: در شرایط جنگ اقتصادی باید با محتکران و بی‌ثبات‌کنندگان بازار، به عنوان ستون پنجم دشمن برخورد جدی و انقلابی شده و همه امکانات و تسهیلات کشور اعم از تسهیلات بانکی در اختیار کسانی قرار گیرد که دارای روحیه جهاد اقتصادی بوده که با تمام توان اعتلای کشور و رفع مشکلات مردم به چیز دیگری نمی‌اندیشد.

 

امام جمعه ایلام، گفت: در این جنگ اقتصادی باید به عنوان یک جهاد مقدس با دشمنان خدا با توسل و دعا و خلوص نیت از خداوند کمک خواست. بدون تردید یاری خداوند در این صحنه نه تنها دشمنان را در رسیدن به مقاصدشان ناکام می‌گذارد بلکه نصرت و یاری الهی سبب عزت و سربلندی ملت را بیش از پیش فراهم خواهد ساخت.


آیت الله لطفی، با اشاره به مصادف شدن سال نو با ایام شهادت حضرت فاطمه(س)، افزود: مردم علاقه مند به اهل بیت (ع) مناسبت های مذهبی را با احترام خاصی مورد توجه قرار می دهند.


وی، اضایه کرد: با توجه به اینکه ایام نوروز یک عید بزرگ و ملی در میان مردم ایران است، فرصت بسیار مناسبی برای صله رحم و انجام دید و بازدید و رفع کدورت ها است.


خطیب نماز جمعه ایلام، در ادامه تصریح کرد: توجه به پدر و مادر و تکریم آنها وظیفه فرزندان است و بی احترامی به آنان از مواردی است که باعث غضب الهی می شود.


امام جمعه ایلام، از فرزندانی که والدین پیر و کهنسال خود را به آسایشگاه ها انتقال می دهند انتقاد و تاکید کرد: این رفتار بسیار ناپسند و به دور از اخلاق اسلامی است.


نماینده ولی فقیه در استان ایلام، در بخش دیگری از سخنان خود به 27 اسفند سالروز میلاد زینب کبری (س) و روز پرستار اشاره و یادآور شد: حضرت زینب (س) پیام رسان واقعه کربلا و حافظ اسراز خاندان ولایت است.


وی، ابراز کرد: حضرت زینب (س) دارای شخصیتی بزرگ و ارزنده است که توانست جایگاه خاندان امامت را در دوران عمر با برکت خود بویژه در دوران اسارت از کربلا تا شام به خوبی حفظ کند.


آیت الله لطفی صبر و استقامت را از ویژگی های بارز این بانوی بزرگوار خواند و افزود: پرستاران و بانوان مسلمان باید از این شیر زن الگو بردباری کرده و تحمل در برابر مسائل و مشکلات را فرا بگیرند.


امام جمعه ایلام، از پرستاران به عنوان ارزشمندترین قشر جامعه نام برد و گفت: تلاش و زحمات ارزنده پرستاران برای حفظ سلامتی و آرامش بیماران بر کسی پوشیده نیست.


وی، در ادامه به 26 اسفند سالروز رحلت یادگار امام حجت الاسلام احمد خمینی (ره) اشاره کرد و یادآور شد: ایشان یکی از درخشان ترین چهره های روحانیت در دوران انقلاب بودند.


آیت الله لطفی اظهار کرد: اخلاق، تعهد و وفاداری ایشان به امام و انقلاب بر کسی پوشیده نیست و رابط امین امام و پیروانش در دوران تبعید بودند.


امام جمعه ایلام در پایان با اشاره به افزایش نرخ صعودی فیش‌های گاز از مسئولان شرکت گاز ایلام خواست در این راستا توجه کنند.


پایان پیام/
 

کد خبر 238219

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha