استقرار 37 پایگاه امداد و نجات در طرح امداد نوروزی سیستان و بلوچستان

مدیر عامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان گفت: 37 پایگاه امداد و نجات بین شهری در طرح امداد نوروزی استان استقرار می یابند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از زاهدان، رسول راشکی مدیر عامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: طرح نوروزی امداد و نجات از 25 اسفندماه تا 15 فردوردین با استقرار 37 پایگاه بین شهری آغاز می شود. در این طرح 300 امدادگر شرکت دارند که روزانه 160 امدادگر فعالیت می کنند.
 

وی افزود: همچنین تعداد 23 دستگاه آمبولانس، 23 دستگاه خودروی نجات و امدادی، یک فروند چرخبال و بکارگیری 5 فروند قایق نجات در چابهار، زهک و کنارک از جمله تجهیزاتی است که برای طرح نوروزی امداد و نجات پیش بینی شده است.
 

مدیر عامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: فعالیت ویژه و 24 ساعته اتاق آماده عملیات eoc در طول طرح، اجرای طرح پایگاه تکانی در کلیه پایگاههای جاده ای، تدارک اسکان اضطراری هموطنان در راه ماندگان و توزیع بسته های غذایی امدادی بین آنان بخشی دیگر از طرح امداد و نجات نورزی سیستان و بلوچستان محسوب می شود.
 

راشکی به فعالیت حوزه داوطلبان در نوروز 92 اشاره کرد و گفت: استقرار 23 پایگاه جاده ای در هر پایگاه یک نفر پزشک و یک نفر پرستار به صورت تیم اصلی در پایگاه ها در قالب اجرای طرح داوطلب یا امداد و نجات انجام می شود.
 

وی افزود: طرح فرشتگان رحمت با هدف جمع آوری کمکهای مردمی و خیرین جهت کمک به نیازمندان اجرای شده در این طرح کمکهای به صورت سبدهای غذایی در بین خانواده های بی سرپرست و زنان سرپرست خانوار توزیع گردید. نحوه شناسایی افراد بی بضاعت و خود سرپرست با هماهنگی داوطلبان فعال و خیرین انجام می شود. جمع آوری کمکهای این طرح به ارزش بیش از 3 میلیارد 836 میلیون ریال بود که تعداد 3 هزار 837 سبد غذایی در میان قشر نیازمندان توزیع گردید که در این طرح 135 نفر داوطلب به تعداد810 ساعت با این جمعیت همکاری داشته اند.
 

راشکی به فعالیت های حوزه جوانان در نوروز91 اشاره کرد و گفت: نصب 24 پست ثابت و یک پست سیار برای راهنمایی مسافرین نوروزی، استقرار 20 خیمه های نماز جهت رفاه حال مسافران، برپایی 3 نمایشگاه دستاوردهای جمعیت و صنایع دستی، توزیع 38هزار 264 بروشور، هزار 342 سری کیف کمری، هزار 295 مهر آهنگ ماه نو، 820 سفره دعا، 66 جلد کتاب زائران راهیان نور، 4هزار 565 نقشه ایران از جمله محصولات توزیع شده در ایام نوروز 91 در حوزه جوانان هلال احمر بوده است.

پایان پیام/

کد خبر 238230

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha