پیشرفتی مورد تایید انقلاب اسلامی است که با عدالت پیوند بخورد

حجت‌الاسلام غلامی عدالت را جوهره‌ گفتمان انقلاب اسلامی دانست و گفت: پیشرفتی مورد تایید انقلاب اسلامی است که با عدالت پیوند بخورد و به همین دلیل اساس دومین همایش الگوی اسلامی پیشرفت عدالت گذاشته شد.

به گزارش شبستان، حجت‌الاسلام والمسلمین رضا غلامی، رئیس دومین "همایش الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت" اقامه عدالت را امر سختی دانست و گفت: کسی نمی‌تواند ادعا کند که تحقق عدالت به راحتی محقق می شود اگرچه به برکت انقلاب اسلامی ایران راه به سوی پیشرفت و عدالت باز است اما باید با سعی و تلاش جدی عدالت محقق و اجرایی شود و در چند سال اخیر بستر مناسبی برای نظریه پردازی اسلامی و بحث عدالت فراهم شده است.


وی بااشاره به اینکه همایش ها نقطه ای برای آغاز فعالیت های بیشتر و مرتبط در زمینه های مختلف است، گفت: تجربه همایش اول نشان داد که بحث از حوزه الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت خارج شده و وارد حوزه های دیگر شد، باید از این فرصت استفاده کرد و با ارائه راه، یک همکاری هماهنگ و منسجم انجام داد.


رئیس دومین دوره همایش الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت، عدالت را جوهره‌ گفتمان انقلاب اسلامی دانست و تصریح کرد: عدالت بسیار مهم و گره خورده با گفتمان انقلاب اسلامی است و انقلاب اسلامی بدون عدالت از معنای اصیلش فاصله می گیرد، پیشرفتی مورد تایید انقلاب اسلامی است که با عدالت پیوند بخورد و اگر پایه آن عدالت نباشد، موفق نخواهد بود و به همین دلیل موضوع و اساس دومین همایش الگوی اسلامی پیشرفت عدالت گذاشته شد.


غلامی بااشاره به اینکه اسلام در زمینه عدالت حرف های زیادی برای گفتن دارد، ادامه داد: اندیشمندان بسیاری در زمینه عدالت نظریه پردازی کرده اند اما همکاری های لازم برای تحقق این نظریات صورت نگرفته است، متاسفانه در طول سال‌های گذشته امکاناتی که به برکت انقلاب اسلامی در حوزه علوم انسانی فراهم شده است، آن طور که شایسته انقلاب است به عدالت پرداخته نشده است.

 

وی به زمان برگزاری همایش یکروزه الگوی اسلامی ـ ایرانی پیشرفت اشاره کرد و گفت: همایش "الگوی اسلامی ـ ایرانی پیشرفت" با موضوع عدالت و اقتضائات تحقق آن در 19 اردیبهشت سال آینده در مرکز همایش‌های بین‌المللی صداوسیما برگزار می‌شود و در افتتاحیه همایش یکی از روسای سه قوه‌ حضور خواهد داشت.

 

رئیس همایش الگوی اسلامی به استقبال خوب اندیشمندان از این همایش اشاره کرد و گفت: شورای سیاست گذاری همایش، نمایندگی 15 مرکز علمی را برعهده دارد که در این همایش همکاری می کنند، با توجه به زمان فراخوان همایش تا کنون استقبال خوبی صورت گرفته است.


غلامی به 7 کمیسیون تخصصی این همایش اشاره کرد و گفت: این همایش 7 کمیسیون تخصصی دارد که مسائل در این کمیسیون ها مطرح می شود و جمع بندی مباحث و بیانیه همایش نیز در همان روز و در مراسم اختتامیه ارائه می شود.


رئیس همایش الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت از تاسیس مرکز الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت خبر داد و گفت: بعد از نشست اول، اندیشمندان در دیدار با مقام معظم رهبری با عنوان "اندیشه های راهبردی" دیدگاه ها و پیشنهاداتی ارائه شد، ازجمله ایجاد مرکزی برای پیگیری الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت که موافقت مقام معظم رهبری را به دنبال داشت، اکنون این مرکز در آستانه تأسیس است.


 

شایان ذکر است، دومین همایش الگوی اسلامی ـ ایرانی پیشرفت با موضوع عدالت و اقتضائات تحقق آن در 19اردیبهشت سال آینده در مرکز همایش‌های بین‌المللی صدا و سیما برگزار می‌شود.

 

پایان پیام/

کد خبر 24022

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha