87 درصد هتل های خراسان رضوی اشغال است

رئیس اتحادیه هتلداران خراسان‌رضوی با بیان اینکه هیچ گونه کمبود جایی برای اسکان مسافران نوروزی در هتل‌های خراسان‌رضوی وجود ندارد،گفت: بر اساس آخرین آمار تا روز گذشته 87 درصد هتل های خراسان رضوی اشغال است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، محمد قانعی، رئیس اتحادیه هتلداران خراسان‌رضوی صبح امروز(10 فروردین) در جمع خبرنگاران اظهار کرد: هیچ گونه کمبود جایی برای اسکان مسافران نوروزی در هتل‌های استان وجود ندارد و زائران و مسافران پایتخت معنوی ایران خواهش می‌کنیم از مکان‌های غیر مجاز و خانه‌های شخصی در این ایام استفاده نکند.


رئیس اتحادیه هتلداران خراسان‌رضوی  با بیان اینکه هیچ گونه کمبود جایی برای اسکان مسافران نوروزی در هتل‌های خراسان‌رضوی وجود ندارد، خاطرنشان کرد: وضعیت اشغال هتل‌های خراسان‌رضوی در روز نخست نوروز 95 درصد بود که این میزان در روز گذشته به 87 درصد رسید.


رئیس اتحادیه هتلداران خراسان‌رضوی با اشاره به این مطلب که امسال در نرخ هتل‌های خراسان‌رضوی تخفیف قابل ملاحضه‌ای داشته‌ایم، اذعان داشت: درایام نوروز امسال میزان شکایات و نارضایتی‌ها از وضعیت هتل‌های استان به شدت کاهش پیدا کرده است.

 

وی با بیان اینکه مشکلی در زمینه خدمات دهی مناسب به زائران در مشهد وجود ندارد، اظهار داشت: در راستای تسهیل خدمات دهی به زائران و مسافران نوروزی در خراسان رضوی، امسال هیچ گونه افزایش قیمت در مراکز اقامتی این استان اعمال نشده است و در صورت مشاهده افزیش نرخ در این واحدها با متخلفان برخورد می شود.

 

وی با اشاره به استاندارد سازی هتل های استان اظهار داشت: بر اساس آیین نامه مصوبه اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی، استاندارد سازی هتلها طبق اصول بین المللی در خراسان رضوی برای اولین بار در کشور انجام شده است.

 

قانعی گفت: هم اکنون پیشرفت فیزیکی پروژه استاندارد سازی هتل های استان به 70 درصد رسیده است و پیش بینی می شود اجرای این پروژه تا ابتدای تابستان امسال به پایان برسد.

 

درادامه مجید فرقانی، دبیر انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی خراسان‌رضوی با اشاره به تشدید بازرسی در مراکز پرتردد شهر مشهد در ایام نوروز اظهار کرد: از اواسط بهمن ماه سال 91 بازدید از دفاتر مسافرتی در قالب چند تیم جداگانه آغاز شد.


وی با بیان اینکه تخلفات دفاتر خدمات مسافرتی خراسان‌رضوی رو به کاهش است، افزود: تیم‌های بازرسی متشکل از نمایندگان میراث فرهنگی، سازمان صنعت و معدن و تجارت و اداره کل بازرسی خراسان‌رضوی بوده است.
 

وی به وجود 200 دفتر خدمات مسافرتی در سطح شهر مشهد اشاره کرد و گفت: در حال حاضر 310 دفتر مسافرتی در سطح استان خراسان‌رضوی فعال بوده که از این تعداد 200 دفتر در مشهد و 100 دفتر در شهرستان‌های خراسان‌رضوی جای گرفته‌اند.


فرقانی با بیان اینکه تمام دفاتر خدمات مسافرتی پیش از آغاز سال 92 مورد بازرسی و نظارت قرار گرفته است، خاطرنشان کرد: تشدید نظارت در ایام نوروزی در مراکز پرتردد شهر مشهد بیشتر و جدی‌تر انجام می‌شود و یکی از عمده مشکلات در حوزه خدمات مسافرتی، وجود دفتر فروش اینترنتی غیرمجاز است.


دبیر انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی خراسان‌رضوی تصریح کرد: تیم‌های بازرسی و نظارت پس از مواجهه با دفاتر غیرمجاز فروش اینترنتی علاوه بر تذکر، رسیدگی کامل و برخورد جدی می‌کنند.


پایان پیام/
 

کد خبر 240241

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha