افزایش 41 درصدی اقامت نوروزی در استان مرکزی

دبیر ستاد تسهیلات سفر استان مرکزی از افزایش 41 درصدی اقامت مسافران نوروزی در سال جاری خبر داد.

مجتبی رضوانی٬ دبیر ستاد تسهیلات سفر استان مرکزی٬ در گفتگو با خبرنگار شبستان در اراک٬ با اعلام این خبر گفت: اقامت مسافران نوروزی در این استان در سال جاری نسبت به مدت مشابه قبل 41 و هشت دهم درصد افزایش یافت.


وی با اشاره به افزایش 36 و چهار دهم درصدی تردد مسافران نوروزی نسبت به مدت مشابه سال گذشته٬ ادامه داد: در این مدت 20 میلیون و 910هزار و 838 مسافر نیز با خودورهای شخصی، اتوبوس و قطار از استان مرکزی گذر کردند.


مدیر کل میراث فرهنگی٬ صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی اضافه کرد: در این مدت یک میلیون و 667 هزار و 203 مسافر در هتل ها، مهمانپذیر ها، منازل استیجاری، کمپ های موقت، مدارس، چادرهای مسافرتی و سایر مراکز اقامتی سراسر استان مرکزی اسکان داده شدند.


رضوانی اظهار کرد: به منظور ارایه خدمات مطلوب و رضایتمندی مسافران در ایام نوروز 608 مورد نظارت و بازدید از هتل ها، مهمانپذیر ها، دفاتر خدماتی و سایر مراکز انجام شد.


وی ادامه داد: از این تعداد 10 مورد اخطار و 31 مورد تذکر داشتیم و مجموعا 64 درصد بازدید از مجتمع های بین راهی، 13 درصد بازدید از هتل ها، 7 درصد بازدید از مهمانپذیرها و 4 درصد بازدید از دفاتر خدمات مسافرتی و 12 درصد از سایر تأسیسات گردشگری استان به عمل آمده است.


دبیر ستاد دائمی تسهیلات سفر استان مرکزی افزود: 83 هزار و 649 بازدید کننده داخلی و خارجی نیز در این مدت از موزه ها، بناهای تاریخی و دیگر جاذبه های گردشگری استان دیدن کردند.


رضوانی با بیان اینکه بیشترین بازدید را بیت امام خمینی (ره) شهرستان خمین به خود اختصاص داده است٬ خاطر نشان کرد: در موزه ها به ترتیب 33 درصد از موزه چهارفصل اراک، 28 درصد از موزه سلطان آباد اراک، 23 درصد از موزه مردم شناسی سالارمحتشم خمین و 16 درصد از موزه مفاخر اراک بازدید کردند.


وی تصریح کرد: سرچشمه و باغات گل محلات با 380 هزار نفر از مناطق پر بازدید استان در بخش جاذبه های طبیعی بودند و بیش از 4 هزار نفر هم میهمان غار زیبای نخجیر بودند.

 

مدیر کل میراث فرهنگی٬ صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی گفت: طبق نظرسنجی های انجام شده درخصوص آمادگی استان مرکزی و شهر اراک در پذیرایی و استقبال از مسافرین نوروزی، مجموعا به میزان 91 درصد از مسافران نوروزی وضعیت خیلی خوب، خوب و مناسب را ذکر کردند.


رضوانی در نظر سنجی که از وضعیت تابلوهای معرفی خیابان ها، اماکن و مسیرها درسطح شهر به عمل آمده است٬ 84 درصد از مسافران نوروزی وضعیت خوب و مناسب را اعلام کردند.


وی تصریح کرد: هلال احمر، نیروی انتظامی و امداد و نجات جاده ای این استان با در اختیار داشتن امکانات و تجهیزات به روز در تمامی ساعات شبانه روز خدمات لازم را به مسافران جاده ای ارائه کردند.


پایان پیام/

کد خبر 241932

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha