مفتح در جمع خبرنگاران:اعضای هیئت رئیسه کمیسیون تلفیق انتخاب شدند

باهنر و علی عباسپور که همواره عضو کمیسیون تلفیق بودند بخاطر سوابق تاریک اخیرشان و بی بصیرتی هایشان توسط نمایندگان برای عضویت در این کمیسیون مهم انتخاب نشدند.

به گزارش خبرگزاری شبستان، محمدمهدی مفتح، سخنگوی کمیسیون تلفیق در حاشیه جلسه امروز 11 اسفند مجلس با اشاره به جلسه روز گذشته کمیسیون تلفیق در جمع خبرنگاران گفت: در جلسه روز گذشته انتخابات هیئت رییسه را داشتیم که طبق رأی نمایندگان عضو کمیسیون رضا عبداللهی به عنوان رییس کمیسیون، حجت‌الاسلام محمدحسن ابوترابی‌فرد و حجت‌الاسلام غلامرضا مصباحی‌مقدم نواب رییس و همچنین سیدرمضان شجاعی کیاسری نماینده ساری و قسیم عثمانی به عنوان دبیران کمیسیون و خود بنده نیز به عنوان سخنگو و یا همان مخبر کمیسیون انتخاب شدند.

وی اظهار کرد: بعد از انتخاب هیئت‌رییسه ما وارد بحث آیین‌نامه شدیم و چند مورد از آیین‌نامه داخلی کمیسیون را نیز بررسی کردیم.

مفتح بیان کرد: آنچه که در آیین‌نامه داخلی مجلس ذکر شده است این است که کمیسیون تلفیق 15 روز فرصت دارد که لایحه بودجه را بررسی کند اما با توجه به علاقه‌مندی‌ای که در نمایندگان وجود دارد و با توجه به آیین‌نامه داخلی مجلس احتمال دارد که جلسات کمیسیون برای بررسی زودتر لایحه بودجه 90 در سه نوبت کاری تشکیل شوند.

وی تأکید کرد: ما ضمن اینکه قصد داریم لایحه بودجه سال 1390 را با سرعت بررسی کنیم ولی در کنارش مسایلی چون دقت و کیفیت را نیز مدنظر قرار می‌دهیم.

مفتح یادآور شد: قصد ما این است که انشاءالله در کوتاه‌ترین زمان ممکن لایحه بودجه سال 1390 در کمیسیون تلفیق بررسی‌اش تمام شود تا ما آن را برای بررسی نهایی به صحن علنی مجلس ارایه کنیم.

وی ادامه داد: امیدواریم مجلس نیز به صورت فشرده و در حداقل زمان ممکن لایحه را بررسی کند و به دولت ارایه دهد که برای سال مالی آینده دولت به مشکلاتی برنخورد و لایحه بودجه تا پایان امسال کار بررسی‌اش در مجلس نهایی شود.

گفتنی است محمدرضا باهنر نماینده تهران و چهره شاخص مجلس که از طرف کمیسیون اجتماعی مجلس، به کمیسیون تلفیق راه می یافت، در انتخابات روز یکشنبه این کمیسیون آرای لازم را کسب نکرده و از راه یابی به کمیسیون تلفیق مجلس باز مانده بود.
لازم به ذکر است که کمیسیون تلفیق رسیدگی به لایحه بودجه کل کشور مرکب از ۵۰ نماینده است که علاوه بر همه ۲۴ عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس، ۲ نفر از هر یک از ۱۳ کمیسیون تخصصی مجلس برای عضویت در این کمیسیون انتخاب می‌شوند تا لایحه بودجه کل کشور را بررسی کنند.

همچینین محمدرضا باهنر هم کاندیدای عضویت در کمیسیون تلفیق بوده اما تنها سه رای از کمیسیون کسب کرد و از راه یابی به کمیسیون بازماند. حذف باهنر از کمیسیون تلفیق مجلس در حالی صورت گرفت که وی همواره در زمان بررسی لایحه بودجه یا رئیس یا نایب رئیس این کمیسیون بود.

گفتنی است پس از حذف باهنر از این کمیسیون، برخی از نمایندگان در تلاش بودند تا با توجه به تجربیات باهنر به نوعی زمینه راه یابی وی به کمیسیون تلفیق را فراهم کنند اما برخی از نمایندگان با مخالفت این اقدام را خلاف آئین نامه دانسته و مانع این کار شدند.

یادآور می شود علی عباسپور نیز که همواره به عنوان نماینده کمیسیون تحقیقات و آموزش به این کمیسیون راه می یافت بدلیل سابقه تاریک در یکشنبه سیاه مجلس این مرتبه به کمیسیون تلفیق راه داده نشد.

پایان پیام/
 

کد خبر 24282

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha