ولایت فقیه ستون خیمه انقلاب است

استاد دانشگاه علوم پزشکی یاسوج ولایت فقیه را رکن ستون خیمه انقلاب دانست و همگان را به پیروی از فرمایشات مقام معظم رهبری دعوت کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از یاسوج، دکتر ستار هدایت خواه، شب گذشته در آئین سوگواری ایام فاطمیه که در مسجد امام علی(ع) شهرک امام حسین(ع) یاسوج برگزار شد،گفت:حضرت فاطمه (س) همواره نگران خارج شدن جامعه آن دوران از مسیر ولایت بود و گریه های شبانه ایشان به همین دلیل عنوان شده است.

وی با تشریح دغدغه های بی بی دوعالم راجع به ولایت، اظهار داشت: گریه های شبانه فاطمه زهرا(س) بخاطر این مساله بود که حقیقت مطلق خانه نشین شد و ولایت را از مسیر خود خارج کردند.

مخبر سابق کمیسیون فرهنگی مجلس هشتم شورای اسلامی، ابزارهای موردنظر حضرت فاطمه زهرا(س) برای ولایتمداری را سه ابزار ذکر و یادآور شد: بصیرت، عمل به تکلیف و دفن شبانه ایشان این ابزارها بودند.

هدایت خواه گفت: حضور در صحنه و دفاع از حق در برابر باطل جزء با بصیرت امکان پذیر نیست.

وی گریه های حضرت فاطمه (س) را گریه های حماسی، اعتراضی و انقلابی برشمرد و بیان داشت: دفن شبانه پیکر پاک و مطهر بی بی دوعالم سبب روشن شدن بسیاری از حقایق و ظلم هایی است که بر اهل بیت پیامبر (ص) رواداشتند.

عضو جبهه پایداری افزود: در طول تاریخ بشریت، ولایت همیشه مورد هجمه های دشمنان دین و اسلام بوده و این همجه ها چه در صدر اسلام و چه اکنون ادامه داشته و دارد.

هدایت خواه با تاکید براینکه ولایت امروز همانند گذشته مورد هجمه دشمنان است، بیان داشت: دفاع از ولایت وظیفه هر ولایتمدار و دوستدار اهل بیت عصمت و طهارتی است.

این استاد دانشگاه ادامه داد: حضرت فاطمه زهرا(س) امروز بشریت را می دیدند و اگر ولایت در آن دوران از سوی دشمنان منحرف نمی شد وضعیت دیگری رقم می خورد.

هدایت خواه، موقعیت های زمانی و مکانی ، وابستگی فامیلی و مسئولیت ها در رده های مختلف را عاملی برای انحراف از ولایت ندانست و اظهار داشت: این عوامل و یا عواملی دیگر نباید سبب انحراف و یا تبعیت نکردن از ولایت باشد.

وی گفت: در شرایط کنونی که دشمنان قسم خورده ایران اسلامی در تلاشند به اشکال مختلف سبب انحراف در تبعیت از ولایت شوند پیروان فاطمه زهرا(س) می بایست نسبت به گذشته مراقبت بیشتری در این ارتباط نمایند.

گفتنی است در ادامه این آئین که با حضور صدها نفر از عزاداران حضرت فاطمه زهرا(س) برگزار شد مداحان در رثای بی بی دوعالم برسر و سینه خود زدند.

پایان پیام/

 

 

کد خبر 243646

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha