دادگاه عالی عراق دستور تشکیل دولت را صادر کرد

بین الملل: دادگاه عالی عراق دستور تشکیل جلسات منظم و کامل مجلس را برای تشکیل هرچه سریعتر دولت این کشور صادر کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان،عبدالستار بیرقدار، سخنگوی دیوان عالی عراق ، امروز دوشنبه سوم آبان ،در مصاحبه با خبرگزاری فرانسه اظهار کرد:دادگاه عالی عراق دستور تشکی جلسات منظم،کامل و پی درپی  مجلس را برای تشکیل هر چه سریعتر دولت این کشور صادر کرد.

 

به گفته وی، براساس دستور دادگاه عالی مجلس باید هرچه سریعتر رییس و و دو معاون خود را انتخاب کرده و به دنبال آن سایر نمایندگان را معرفی کند.

سخنگوی دیوان عالی عراق در این شرایط ادامه داد:بحث بر سر یک تصمیم گیری درست و عادلانه است و ما همه نمایندگان را به این کار فرا می خوانیم.

فواد مرسوم ،نماینهد کرد مجلس عراق ابراز کرد : دیوان عالی هنوز تاریخی را برای مجلس اعلام نکرده است.

در همین راستا،سلیم عبدالله،نماینده سنی مجلس خبر داد: مجلس این کشور تا پایان این هفته حتما یک جلسه برگزار خواهد کرد.

اوضاع سیاسی عراق در حال حاضر با افشاگری سایت ویکی لیک بحرانی تر شده است.

 

این دستور دادگاه عالی از زمانی به طور جدی پیگیری شد که طرفداران حزب نوری المالکی بعد از افشاگری سایت ویکی لیک درباره جنگ عراق اینگونه برآورد کردند که این افشاگری با آوردن نام حزب شیعه درعراق به عنوان" اسکادران مرگ" قصد دارد باعث سقوط حزب شیعه نوری المالکی شود.

یک خبرگزاری حامی حزب المالکی نوشت: سایت ویکی لیک در نهایت زیرکی می دانست که در چه زمانی دست به افشاگری زند و این خیانت حساب شده را درست در زمانی که منافع حزب شیعه در عراق با بحران سیاسی مواجه شده است اعمال کرد.

 در این گزارش آمده است بخش اعظمی از این افشاگری از سوی بازماندگان بعث عراق و نیروهای منطقه ای حمایت شده است.

به دنبال تشنج سیاسی  و ناامنی در عراق روز گذشته دو غیر نظامی در انفجار یک بمب کشته و بیست تن دیگر در موصل عراق زخمی شدند.

 

 

کد خبر 244

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha