گسترش روابط با جمهوری اسلامی ایران درزمینه های مختلف ازاولویت عراق جدید است

دبیر شورای عالی امنیت ملی جمهوری اسلامی ایران در دیدار با رییس ائتلاف ملی عراق، تشکیل دولت وحدت ملی را یک پیروزی بزرگ برای ملت عراق دانست و بر حفظ وحدت داخلی تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان؛ سعید جلیلی در دیدار با ابراهیم جعفری گفت: تعامل سازنده کشورهای منطقه با دولت عراق لازمه ایجاد ثبات و امنیت فراگیر منطقه ای است.
وی تشکیل دولت وحدت ملی را یک پیروزی بزرگ برای ملت عراق دانست و خواستار حفظ وحدت داخلی و هوشیاری گروه های مختلف نسبت به توطئه های دشمنان شد.
دبیر شورای عالی امنیت ملی با تمجید از نقش موثر ابراهیم جعفری در زمینه سازی وحدت و تشکیل دولت در عراق، بر تقویت و ارتقای کیفیت خدمات دولت جدید به مردم و تامین امنیت پایدار تاکید کرد.
بنا بر گزارش دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی، وی تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران به سهم خود برای گسترش همکاری های فی مابین تهران و بغداد در زمینه های گوناگون آمادگی دارد.
ابراهیم جعفری نخست وزیر سابق عراق نیز در این دیدار با ارائه گزارشی از آخرین تحولات عراق از نقش سازنده جمهوری اسلامی ایران در تحکیم ثبات و ارتقای رفاه ملت عراق تشکر و قدردانی کرد.
ابراهیم جعفری افزود: دولت جدید عراق بدنبال گسترش روابط خوب با همه همسایگان بوده و گسترش روابط با جمهوری اسلامی ایران در زمینه های مختلف از جمله ابعاد سیاسی، اقتصادی و فرهنگی از اولویت های عراق دوره جدید است.

لازم به ذکر است تشکیل دولت ائتلاف ملی جدید عراق بعد از روزهای بحران سیاسی توسط بسیاری از کارشناسان مسائل بین الملل، پیروزی بزرگ دستگاه دیپلماسی ایران و به نفع اهداف اسلامی ایران در خاورمیانه؛ معنا شده است. از این حیث می توان بزرگ پیروز حمله نظامی به آمریکا را ایران دانست.

پایان پیام/

کد خبر 10345

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha