ارائه بیش از 3 میلیون 639 هزار نفر ساعت آموزش مهارتی در کردستان

مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای کردستان از ارائه بیش از سه میلیون 639 هزار نفر ساعت آموزش های مهارتی در سال گذشته در کارگاه های مراکز آموزش فنی و حرفه ای استان خبر داد.

جمیل احمدی، مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای کردستان به خبرنگار شبستان گفت: سال گذشته این اداره کل موفق شد 3 میلیون و 639 هزار و 950 نفر ساعت در کارگاه های آموزشی به کارآموزان آموزش دهد که نسبت به سال 90 افزایش چشمگیری داشته است.


وی با اشاره به اینکه میزان تعهدات اداره کل آموزش فنی و حرفه ای کردستان در بخش کارگاه های مراکز ثابت شهری یک میلیون و 964 هزار و 470 نفر ساعت بوده است، افزود: این تعداد ساعت آموزش معادل 113 درصد تعهدات سال 1391 در بخش کارگاههای مراکز ثابت شهری این استان می باشد.


این مقام مسئول به آموزش در کارگاه های روستایی نیز اشاره کرد و اذعان داشت: تعهدات این بخش 278 هزار و951 نفر ساعت بوده که از این رقم 306 هزار و 109 نفر ساعت آموزش به متقاضیان ارائه شده است که معادل 110 درصد تعهدات سال 1391 این بخش محقق شده است.


مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان کردستان در خصوص آموزش و فراگیری مهارت در روستاها که هدف آن بهبود و افزایش کیفیت تولید در روستاهاست، گفت: با توجه به اینکه روستاییان خواهان فرصتهایی جهت ارتقای سطح معلومات، آگاهیها و مهارتهای خود هستند تا زندگی بهتری برای خود و خانواده خویش فراهم آورند. این آموزش ها موجبات اشتغال زایی و افزایش سطح درآمد قشر روستایی را فراهم می آورد.


احمدی در راستای محقق گردیدن منویات مقام معظم رهبری در سال حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی اظهار امیدواری کرد: با ارائه آموزش در روستاها و مهارت آموزی به روستائیان تحولی عظیم در زمینه تولید و اشتغال جوانان ایجاد شود.


وی با اشاره به عملکرد اداره سنجش و ارزشیابی مهارت در سال 1391 افزود: براساس تقویم اجرایی برگزاری آزمون های سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور، در سال گذشته تعداد 27 هزار و 770 نفر از کارآموزان مراکز دولتی، آموزشگاه های آزاد و تیم های سیار در هشت مرحله در آزمون های مذکور شرکت کردند.


احمدی تصریح کرد: تعداد سه هزار و 510 نفر نیز در آزمون های ادواری و 9 هزار و 606 نفر از واجدین شرایط جهت شرکت در آزمون های صنعت ساختمان به صورت متناوب مورد ارزشیابی قرار گرفتند.


مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان کردستان خاطر نشان کرد: شناسایی افراد ماهر در مهارت های مختلف و کیفیت آموزشی کارگاه های آموزشی مراکز آموزش فنی و حرفه ای سطح استان با برگزاری آزمون های کتبی و عملی میسر خواهد بود که نهایتاً برای افراد قبول شده در این آزمون ها به ترتیب گواهینامه صلاحیت حرفه ای ، پروانه صنعت ساختمان و گواهی صلاحیت حرفه ای صادر می شود.


پایان پیام/
 

کد خبر 246597

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha