ارائه 5میلیون و 200هزار نفر ساعت آموزش فنی و حرفه ای به کردستانی ها

خبرگزاری شبستان: مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان کردستان، از ارائه 5میلیون و 200هزار نفر ساعت آموزش توسط آموزشگاه های دولتی و خصوصی در سال گذشته خبرداد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از سنندج، سیدجمیل احمدی، مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان کردستان چهارشنبه شب(10اردیبهشت) در مراسم افتتاحیه مرحله استانی پانزدهمین مسابقات ملی مهارت در سنندج اظهار داشت: فراهم کردن زمینه های لازم برای مهارت آموزی به اقشار مختلف مردم از جمله وظایف این سازمان است.


وی افزود: هم اکنون 16 مرکز دولتی دارای چارت تشکیلاتی و 110 آموزشگاه آزاد بخش خصوصی در سطح استان اقدام به ارائه خدمات مهارت آموزی در حوزه فنی و حرفه ای می کنند.


احمدی خاطر نشان کرد: در سال گذشته بیش از 5میلیون و 200هزار نفر ساعت آموزش فنی و حرفه ای به کردستانی ها ارائه شد که حدود یک و نیم میلیون از این آمار توسط آموزشگاه های بخش خصوصی ارائه شد.


مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان کردستان در ادامه به مسابقات ملی مهارت و مراحل اجرای آن اشاره کرد و افزود: هر ساله این مسابقات با هدف شناسایی نخبگان مهارتی و استفاده از این ظرفیت ها در جهت توسعه صنعت و تولید کشور برگزار می شود.


احمدی افزود: این مسابقات در 3 مرحله شهرستان، استانی و ملی برگزار می شود که در سال جاری یک هزار و 280 نفر در مرحله شهرستانی شرکت کردند و هم اکنون نیز در مرحله استانی 101 نفر حضور دارند.


وی اظهار داشت: افراد راه یافته به مرحله استانی طی دو روز در قالب 19 رشته با همدیگر به رقابت خواهند پرداخت و برگزیدگان به مرحله کشوری راه پیدا خواهند کرد.


احمدی عنوان کرد: در سنوات گذشته همواره جوانان کردستانی جزو برترین های مسابقات ملی مهارت بوده اند و امید است در پانزدهمین دوره نیز شاهد درخشش آن ها باشیم.


پایان پیام/
 

کد خبر 363682

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha