ارائه بیش از 230 هزارنفر ساعت آموزش فنی و حرفه ای به روستائیان کردستان

معاون آموزش و پژوهش اداره کل آموزش فنی و حرفه ای کردستان با اشاره به وجود استعداد ها و قابلیت های مناسب در مناطق محروم از ارائه بیش از 230 هزار نفر ساعت آموزش های فنی و حرفه ای به روستائیان استان خبر داد.

جمشید عزیزی، معاون آموزش و پژوهش اداره کل آموزش فنی و حرفه ای کردستان به خبرنگار شبستان در سنندج گفت: به منظور جبران کمبود مراکز ثابت در نقاط دور دست و فاقد مرکز که سرمایه گذاری در آن نقاط مقرون به صرفه نیست، اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان در 9 ماهه سال جاری توانسته است در مناطق محروم و روستاها در قالب آموزش روستائیان که به عنوان آموزش در مناطق روستایی برگزارشده 230 هزار و 804 نفر ساعت، در مناطق روستایی خدمات آموزشی ارائه کند.


وی با بیان اینکه جوانان و نوجوانان روستایی استان کردستان، از استعداد ها و قابلیت های مناسبی برخوردارند، افزود: آنان برای بهره گیری از این ظرفیت ها، تنها نیازمند آموزش و فراگیری مهارت های مختلف هستند.


معاون آموزش، پژوهش و برنامه ریزی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان کردستان افزود: این اداره کل با اعزام کاروان هایی در قالب تیم های سیار در روستاهای تابعه شهرستان های استان در 39 کارگاه آموزشی طی 92 دوره در 36 روستا استان آموزش های فنی و حرفه ای را توسعه داد.

 

عزیزی خاطر نشان کرد: هریک از این واحدها از ترکیب یک و یا چند مربی در رشته های متنوع آموزشی با تجهیزات آموزشی در رشته های مختلف و اثربخش به روستاها اعزام شده و آموزش های مهارتی مورد نیاز را ارائه کرده اند.

 

پایان پیام/

 

کد خبر 95615

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha