روز معلم، روز بزرگداشت عشق و ایثار

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک گفت: روز معلم٬ روز بزرگداشت عشق و ایثار و تجلیل از گمنامان نام آشنای عرصه تعلیم و تربیت است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از اراک٬ آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی٬ نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک در بیانیه ای به مناسبت روز معلم آورده است: معلمی شغل انبیاء است روز معلم، روز بزرگداشت عشق و ایثار و تجلیل از گمنامان نام آشنای عرصۀ علم و ادب است؛ همانانی که علم را جرعه جرعه در جان تاریخ جاری کرده و خود لحظه لحظه می سوزند و با دانش خویش، جامعه را می سازند و فردایی با شکوه را نوید می دهند.

 

این بیانیه می افزاید: روز معلم، روز پاسداشت عزیزانی است که در سنگر علم و دانش ومبارزه با جهل و نادانی، افسرانی متبحر و سربازانی با اخلاص و دانشمند تربیت می کنند. معلمی شغل نیست، عشق است، ذوق است، ایثار و فداکاری است، معلمی هنری است که با در هم آمیختن عشق و علم و ادب، جامعه ای را می سازد و به جایگاهی والا می رساند.

 

ایشان افزودند: استاد علامه، فیلسوف عالی مقام، دانشمند وارسته، عالم عامل و عارف کامل آیت الله شهید مرتضی مطهری(ره) همچون نگین انگشتری در عصر حاضر نورافشانی نمود و با همت بلند و اراده پولادین خود سعی در اصلاح و تربیت جهان اسلام و ابناء بشر داشت؛ او که در حکمت مطهر و اندیشه تابناکش از اسلام ناب محمدی(ص) الگو گرفته و از آبشخور عرفان و دستورات و سنن نبی مکرم اسلام و ائمه هدی (علیهم السلام) بهره های وافر برده خود در اندک زمانی به الگویی برتر برای جهان اسلام بدل گشت.

 

در بخش دیگری از این بیانیه آمده است: ایشان سرانجام مورد هدف کین خشم و نفرت دشمنان انقلاب اسلامی قرار گرفت، امّا شهادت استاد علامه مطهری نه تنها از میزان نفوذ کلام و تشعشع انوار و اندیشه های منوّرش در سطح ملی و بین المللی نکاست بلکه وی را الگویی همیشه زنده و تأسی پذیر برای بشریت در تمامی دوران و اعصار و چراغ هدایتگری صادق تا ابدیت تاریخ جاویدان ساخت.


وی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره استاد شهید مرتضی مطهری و قدردانی از این همه خدمات صادقانه و خالصانه قشر فرهنگی و فرهیخته کشور که رسالت خطیر تعلیم و تعلم فرزندان برومند این مرز و بوم را بر عهده دارند، اعلام می دارم که این قشر خدوم آینده سازِ کشورمان باید همگام با پیشرفت دانش های روز بشری با توجه به حکمت مطهر استاد مطهری و اندیشه های تابناک اسلام ناب محمدی(ص) و پیروی از منویات مقام معظم رهبری(مدظله العالی) با همتی والا و تلاشی مضاعف، انسان هایی خودباور، خلاق، متعهد و متخصص را به جامعه تحویل داده و در رشد کمی و کیفی نیروی انسانی که مهم ترین پتانسیل اجتماعی و سرمایه ملی هر کشوری محسوب می شود، نقش اساسی خود را ایفا نمایند.

 

پایان پیام/

کد خبر 249069

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha