عمل به قرآن، موفق ترین ابزار برای مقابله با استکبار است

استاندار خوزستان، عمل، انس و فهم قرآن کریم را مهم ترین و موفق‌ترین ابزار برای مقابله با استکبار و تداوم انقلاب اسلامی دانست.

به گزارش خبرگزاری شبستان از اهواز، سید جعفر حجازی، استاندار خوزستان، امروز(11 اردیبهشت) در مراسم افتتاحیه هفدهمین دوره مسابقات سراسری قرآن و عترت دانشگاه‌ های پیام نور، با اشاره به تأکید مقام معظم رهبری در پرداختن به جنبه های معنوی جامعه به ویژه جوانان، گفت: کشور ما در عرصه دفاع مقدس، علمی و اجرایی دستاوردهای بسیاری داشته اما مهم ترین و تأثیرگذارترین دستاوردهای انقلاب، معنویت جامعه و جوانان در تمسک به قرآن و ورود قرآن به جامعه است.

 

وی با بیان اینکه در دوران دفاع مقدس، شهدا با قرآن انس داشتند و لحظه ای از آن جدا نمی شدند، افزود: لازم است فضای فهم، عمل و انس با قرآن را در زندگی ما جاری و ساری کنیم چرا که بیشترین ترس دشمنان از اسلام به خاطر وجود قرآن کریم است و این تفکر از گذشته جریان داشته و کماکان نیز با شدت بیشتری به پیش می‌رود.

 

استاندار خوزستان، دوری از قرآن کریم را خواست دشمنان اسلام و استکبار دانست و با بیان اینکه بصیرت موجود در مردم و جوانان جمهوری اسلامی ایران حکایت از انس با قرآن دارد، تصریح کرد: عمل، انس و فهم قرآن کریم موفق‌ترین ابزار برای مقابله با استکبار و تداوم انقلاب اسلامی است.

 

وی بر عمل به دستورات قرآن تأکید کرد و با بیان اینکه برای اجرا و تحقق حماسه سیاسی و اقتصادی باید به قرآن رجوع کنیم، ادامه داد: اگر عمل به قرآن در زندگی ما جریان داشته باشد، حتماً حماسه محقق می شود و این روحیه حماسی در جوانان و مردم متدین و ولایت‌مدار ما موجود است و حماسه اقتصادی را نیز مردم با اراده خودکفا شدن می‌توانند به وجود بیاورند.

 

آیت‌الله سیدمحمدعلی موسوی جزایری، نماینده ولی‌ فقیه در استان خوزستان و امام جمعه اهواز، نیز با بیان اینکه در تمام کشور شاهد حضور و توسعه امور قرآنی هستیم، به بزرگواری و کرامات حضرت زهرا(س) اشاره کرد و اذعان داشت: فاطمه‌ زهرا(س) قرآن مجسم و پیشانی قرآن بوده و آیات متعددی در شأن ایشان نازل شده است.

 

در ادامه علیرضا اژدر، معاون فرهنگی دانشگاه پیام نور، با اشاره به افزودن واحد درسی طرح حفظ قرآن کریم در دانشگاه پیام نور، بیان کرد: طی دو سال از اجرای این طرح، 60 هزار دانشجو در 3 مقطع تحصیلی کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا در این طرح شرکت کردند و این امر تبدیل به الگویی برای دیگر دانشگاه‌ ها شد.

 

وی با اشاره به راه‌ اندازی سامانه تدوین کتاب در دانشگاه پیام نور، ابراز کرد: به دلیل آنکه دانشجویان این دانشگاه کتاب ‌محور هستند؛ بنابراین باید مسائل فرهنگی را در قالب کتاب به آنها عرضه کنیم و اصل بر آن است که علاوه بر رشد علمی، از توان فرهنگی نیز برای ارتقا استفاده کنیم.

 

همچنین علیرضا رازقی ‌زاده، دبیر اجرایی هفدهمین دوره مسابقات قرآن و عترت دانشگاه‌های پیام نور کشور، با بیان اینکه این مسابقه به مدت 3 روز در اهواز در حال برگزاری است، عنوان کرد: مسابقات در دو مرحله مقدماتی و نیمه نهایی در 5 بخش شفاهی، پژوهشی، ادبی، هنری و کتبی برگزار شد.

 

وی با اشاره به اینکه آمار ثبت‌نام کنندگان بخش شفاهی در سراسر کشور به 8 هزار و 340 نفر رسید که منتخبان آن در بخش آقایان 292 نفر و در بخش بانوان 253 نفر هستند که با یکدیگر به رقابت می‌پردازند، اظهالر کرد: در بخش کتبی 18 هزار و 591 نفر، بخش پژوهشی که شامل رشته‌ های کتاب، نرم‌ افزار، وبلاگ ‌نویسی، وب‌ سایت‌نویسی، مقاله نویسی و ثبت اختراع است، 2 هزار و393 نفر، بخش هنری 3 هزار و 30 نفر در رشته‌های خوشنویسی، عکس، تذهیب، تولیدات صوتی، تولیدات تصویری،‌ سرود و نغمه و در بخش ادبی نیز در رشته‌ های شعر، نمایشنامه ‌نویسی و داستان ‌نویسی هزار و 359 نفر ثبت نام کردند.

 

وی برنامه‌ های جنبی این دوره از مسابقات را زیارت آستان علی‌ بن مهزیار اهوازی، زیارت معراج شهدا، اجرای نمایش رزمی فرهنگی ستارگان زمین، زیارت مزار شهدای دانشجو در هویزه و قرائت دعای ندبه و کمیل را از جمله این برنامه‌ها عنوان کرد و یاد آور شد: بی ‌شک در عصر ارتباطات، تمدنی که بیشترین اثرگذاری را می‌تواند بر دیگر تمدن‌ها داشته باشد اسلام است.

 

پایان پیام/

کد خبر 249325

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha