آموزه های اسلامی سدی محکم در برابر تبعات منفی جهانی شدن است

استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به آثار و تبعات منفی جهانی شدن، توجه و توسل به آموزه های دین اسلام و تکیه بر سبک زندگی اسلامی را سدی محکم در برابر آن دانست.

به گزارش خبرگزاری شبستان از تبریز، احمد علیرضابیگی، استاندار آذربایجان شرقی، امروز ( 11 اردیبهست) در همایش زن، معنویت و سبک زندگی فاطمی در تبریز، گفت: عمده ترین ویژگی جهانی شدن، تضاد با دین از بین بردن وجه تمایز ملت ها در اقصی نقاز دنیا است.


وی افزود: بحث جهانی شدن، نسخه غرب برای لیبرالیستی سازی جهان است که در تعارض آشکار با ادیان الهی، سنت ها، زبان و فرهنگ ملل مختلف قرار دارد.


بیگی، تکیه بر تعالیم دینی و به خصوص اسلام، باعث پایداری و ثبات ملل جهان بوده و می تواند موضوع جهانی شدن را از یک تهدید تبدیل به فرصت های بی نظیر برای ملت ها کند.


استاندار آذربایجان شرقی، با بیان اینکه جهانی شدن فاصله ها را در دنیا از میان برداشته و زمان و مکان مفهوم خود را از دست داده است، اظهار کرد: کشورهای مختلف از جمله ممالک اسلامی باید از چنین فرصتی برای شناساندن هویت های خود بهره گیری کنند.


وی رواج ابتذال به خصوص در میان زنان را از جمله آثار و تبعات منفی جهانی شدن دانست و یادآورشد: توجه و توسل به آموزه های دین اسلام و تکیه بر سبک زندگی اسلامی، سد محکمی در برابر آثار و پیامدهای منفی آن است.


استاندار آذربایجان شرقی، حضرت فاطمه (س) را الگویی تمام عیار برای مسلمانان جهان و پیروان سایر ادیان و مذاهب معرفی کرد و ادامه داد: زنان با فضیلت، آگاه و بصیر، تضمین کننده سعادت بشری هستند.


بیگی با بیان اینکه انقلاب اسلامی موجب شکوفایی نقش زنان و تکریم جایگاه آنان شده است، اضافه کرد: انقلاب اسلامی مردم ایران و جهان را به ارزش های اصیل اسلامی آشناتر ساخته و ثابت کرد که زن در سعادت و تعالی جامعه بشری نقشی انکارناپذیر دارد.


بر پایه این گزارش، مدیرکل امور خانواده و زنان استانداری آذربایجان شرقی نیز طی سخنانی در این همایش، نقش زنان در
خلق حماسه سیاسی را مهم و تعیین کننده برشمرد و گفت: خلق حماسه سیاسی در شرایط کنونی کشور، مسوولیتی بسیارخطیر بر دوش بانوان ایران اسلامی است بنابراین زنان و دختران ایرانی باید از تمام ظرفیت هایخود برای عملی کردن شعار امسال بهره ببرند.


نسرین پیرسمساری، افزود: زنان جامعه اسلامی باید همچون برهه های مختلف تاریخ انقلاب که سرشار از عظمت و اقتدار است در انتخابات آینده ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی به بهترین شکل ممکن نقش آفرین باشند.


وی، از شیوه زندگی حضرت فاطمه زهرا (س) به عنوان بهترین الگو برای زندگی ایران - اسلامی یاد کرد و اضافه داشت: جامعه امروز به شدت نیازمند تبیین و تشریح ابعاد شخصیتی ایشان می باشد از این رو اهتمام بیش از پیش علما و صاحب نظران علوم اجتماعی و اسلامی، نسبت به فاطمه شناسی ضروری است.

 

پایان پیام/

 

کد خبر 249360

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha