ایجاد 1800 متر فضای اسکان در حرم بی ‌بی حکیمه(س)

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه گچساران گفت:ایجاد افزون بر یک‌ هزار و 800 متر فضای اسکان از جمله اقدامات و فعالیت‌ های مطلوبی بوده که رضایت مندی زائران را در پی داشته است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از یاسوج، الله‌ کس نجیبی‌ فرد، رئیس اداره اوقاف و امور خیریه گچساران عصرامروز(11اردیبهشت)در مراسم غبارروبی حرم حضرت بی بی حکیمه(س) گفت: حرم مطهر بی ‌بی حکیمه خاتون (س) بزرگ ‌ترین قطب فرهنگی کهگیلویه و بویراحمد است.


نجیبی ‌فرد افزود: این حرم مطهر به عنوان قطب مهم فرهنگی و گردشگری جنوب کشور بوده که در طول سال و به ویژه در ایام نوروز زائران زیادی از سراسر کشور و کشورهای حوزه خلیج فارس برای زیارت این حرم مطهر مشرف می ‌شوند.

 

وی ضمن ارائه گزارش عملکردی از اقدامات اداره اوقاف و امور خیریه در راستای خدمت ‌رسانی به زائران بقاع متبرکه این شهرستان، بیان داشت: در چند سال اخیر اقدامات خوبی در راستای ارائه خدمات مطلوب به زائران صورت گرفته است.

 

نجیبی ‌فرد بیان کرد: ایجاد افزون بر یک‌ هزار و 800 متر فضای اسکان از جمله اقدامات و فعالیت ‌های مطلوبی بوده که رضایت مندی زائران را در پی داشته است.

 

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه گچساران ایجاد یک‌ هزار و 100 متر مربع فضای سرویس بهداشتی را از دیگر اقدامات و فعالیت‌ های این اداره در راستای رفاه حال زائران حرم بی ‌بی حکیمه(س) عنوان کرد.

 

نجیبی ‌فرد با بیان اینکه علاوه بر اقدامات عمرانی و خدماتی، فعالیت‌ های فرهنگی و مذهبی متنوعی در این حرم مطهر اجرایی شده و می ‌شود، به ارائه گزارشی از طرح آرامش بهاری در ایام نوروز پرداخت.

 

وی یادآور شد: طرح آرامش بهاری ویژه ایام نوروز با حضور 13 نفر از مبلغان و روحانیون برجسته حوزه علمیه قم در جوار حرم مطهر بی‌ بی حکیمه (س) برگزار شد.

 

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه گچساران گفت: برگزاری مراسمات فرهنگی و مذهبی، برگزاری ادعیه‌ ها در طول هفته، برگزاری نماز جماعت روزانه در دو نقطه از حرم مطهر، برگزاری هر شب مسابقات فرهنگی با موضوع عفاف و حجاب و اهدای جوایز به برندگان این مسابقات به تعداد هر شب 15 نفر از جمله فعالیت‌ های اداره اوقاف و امور خیریه گچساران در این طرح بود.

 

وی با اشاره به همکاری ادارات و نهادهای گچساران در خدمت ‌رسانی به زائران این حرم مطهر، ابراز داشت: اسکان زائران، ارائه خدمات پزشکی ، بهداشتی و امکانات رفاهی در حرم مطهر بی ‌بی حکیمه (س) نسبت به سال گذشته به صورت مطلوب ‌تری صورت گرفت.

 

گفتنی است، حضرت بی ‌بی حکیمه‌خاتون (س) دختر بلافصل امام موسی کاظم (ع) و خواهر امام رضا (ع) است.


مرقد مطهر ایشان در 80 کیلومتری جنوب غربی گچساران واقع شده و سالانه هزاران زائر از سراسر کشور و از کشورهای حوزه خلیج فارس برای زیارت حرم مطهر بی بی حکیمه(س) به گچساران سفر می‌ کنند.

 

پایان پیام/
 

کد خبر 249393

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha