افتتاح طرح های عمرانی و کلنگ زنی پروژه های بزرگ در آذربایجان غربی

معاون برنامه ریزی استاندار آذربایجان غربی، از افتتاح 31 طرح بزرگ و کوچک و کلنگ زنی 6 پروژه در چهارمین سفر استانی رئیس جمهوری و هیات دولت به استان خبرداد.

غلام رضا دیزج نژاد، معاون برنامه ریزی استاندار آذربایجان غربی در گفتگو با خبرنگار شبستان گفت: پروژه های آماده افتتاح بیشتر در حوزه های آب، عمران، درمان، مسکن مهر، نیرورسانی، محیط زیست، مدیریت شهری، فرهنگ و قرآن، عمران روستایی، فرستنده های صدا و سیما و میراث فرهنگی قرار دارند که بیش از 874 میلیارد ریال برای ساخت آنها هزینه شده است.


وی تصریح کرد: سدهای خاکی از جمله مهم ترین طرح های افتتاحی این سفر به شمار می آیند و در این حوزه سد خاکی خراسانه بوکان، جلدیان پیرانشهر و کهنه اینچه شوط، سه طرح بزرگ افتتاحی هستند که برای اجرای آنها 212 میلیارد و 499 میلیون ریال اعتبار هزینه شده است.


دیزج نژاد، با اشاره به اینکه افتتاح پروژه راه آهن تا ایستگاه مهاباد از دیگر طرح های مهم آماده بهره برداری است، اظهار داشت: برای اجرای این پروژه اعتباری بالغ بر 750 میلیارد ریال هزینه شده است.


این مسئول ادامه داد: بیمارستان 32 تختخوابی شوط و بیمارستان 96 تختخوابی فجر ماکو از دیگر طرح های آماده بهرهبرداری به شمار می آید که اعتباری بالغ بر 181 میلیارد ریال برای احداث آنها هزینه شده است.


معاون برنامه ریزی استاندار خاطر نشان کرد: در سفر چهارم هیات دولت به آذربایجان غربی، پروژه راهسازی راه شهرک گلمانخانه با اعتبار 180 میلیارد ریالی، شبکه فاضلاب این شهرک با اعتبار 144 میلیارد ریال و آبرسانی به سلماس از سد زولا با اعتبار 200 میلیارد کلنگ زنی می شوند.


وی اضافه کرد: پروژه سرمایه گذاری فاضلاب در شهرهای چایپاره، ماکو و شاهین دژ با اعتبار 477 میلیارد ریال نیز کلنگ زنی می شوند.


پایان پیام/
 

کد خبر 249767

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha