معلمان نقش برجسته ای در ترویج آموزه های دینی به نسل جوان دارند

معاون فرهنگی و آموزشی وزارت ورزش و جوانان گفت:آموزش وپرورش و به ویژه معلمان نقش برجسته ای در ترویج آموزه های دینی به نسل جوان و محفوظ نگهداشتن آنان از هجمه های دشمنان دارند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مازندران، سید باقر پیشنمازی، معاون فرهنگی و آموزشی وزارت ورزش و جوانان کشور شب گذشته (16 اردیبهشت) در مراسم تجلیل از فرهنگیان در شهرستان بابل با اشاره به بیداری جهان اسلام اظهار داشت: اتفاقات منطقه و بیداری جهان اسلام در یک پیچ حساس و تاریخی قرار گرفته و جمهوری اسلامی که به عنوان پرچمدار این بیداری بوده با تربیت انسان های بزرگ و حرکت در مسیر عدل و عدالت به این موفقیت دست یافته است.

 

پیشنمازی با اشاره به این که انسان‌ سازی مهم‌ترین وجه اقتدار جمهوری اسلامی است، تصریح کرد: در موفقیت جمهوری اسلامی صنعت، تکنولوژی و تسلیحات نقش چندانی نداشته است بلکه این انسان‌های بزرگ بودند که جمهوری اسلامی را به موفقیت رساندند.

 

وی افزود: بزرگداشت مقام معلم به دلیل نقش ارزند‌ه‌ و بی‌نظیر است که معلمان در سرنوشت کشور ایفا می‌کنند.

 

این مسئول با بیان این که موضوع کار معلمان انسان سازی است، تصریح کرد: انسان ها گاهی سعادت و خوشبختی را در راه های هموار جستجو می‌ کنند اما خداوند رشد و شکوفایی استعدادهای انسان ها را در عبور از موانع و ناهمواری ها قرار داده است.

 

وی افزود: مقام معلم در دین مبین اسلام بسیار ارزشمند و متعالی است و واژه معلم از مقدس ترین واژه هاست.

 

پیشنمازی به وظایف خطیر و سنگین آموزش وپرورش در جامعه اسلامی اشاره کرد وافزود: هرچه فرزندان ما با اعتقادات و باورهای دینی آشنا شوند، به مراتب تربیت آنان نیز آسان تر خواهد بود.

 

معاون فرهنگی و آموزشی وزارت ورزش و جوانان کشور اضافه کرد: معلم نمونه در دین مبین اسلام، معلمی است که در راستای ویژگی انبیا که تعلیم و تربیت توام با تزکیه است گام بردارد.

 

وی با بیان اینکه معلمان و فرهنگیان سنگرداران عرصه تعلیم و تربیت هستند، افزود: اسلام برای معلمی که علم با عمل را در سر لوحه کار خود قرار دهد، ارزش و اعتبار بالایی قائل است.

 

پیشنمازی اندیشه شهید مطهری را اندیشه درست اسلام ناب محمدی دانست و گفت: یکی از دلایل مهم تاثیر گذاری آثار شهید مطهری، مجاهدت علمی و زحمت فراوان در راه کسب علم و دانش بوده که معلمان جامعه اسلامی ما باید راه و روش این شهید بزرگوار را ادامه دهند.

 

معاون فرهنگی و آموزشی وزارت ورزش و جوانان کشور ضمن تاکید به گرامیداشت یاد و خاطره استاد شهید مطهری و هفته پاسداشت مقام معلم، گفت: جایگاه و شرافت معلمی بسیار ارزشمند است چرا که معلم با تمام وجود در راستای کمال جامعه به تعلیم و تربیت می پردازد.

 

وی بیان داشت: باید از فرصت هایی که پیش می آید برای بهره گیری از تجارب و اندیشه های این عزیزان که با همه مشکلات با جان و دل خدمت رسانی می کنند، استفاده کنیم.


پایان پیام/

کد خبر 251064

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha