معلمان باید بستر حماسه سیاسی را فراهم کنند

استاندار قزوین گفت: حماسه سیاسی باید خود را در تابلوی انتخابات نشان دهد و بستر حماسی سیاسی را باید معلمان فراهم کنند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از قزوین، احمد عجم، استاندار قزوین، پیش از ظهر امروز (17 اردیبهشت) در بیست و نهمین یادواره بزرگداشت مقام معلم که در سالن اجتماعات استانداری قزوین برگزار شد، بیان کرد: معلمی جایگاه و شغلی ارزشمند است که باید پاسدار این جایگاه باشیم؛ البته مردم قدرشناس این جایگاه هستند و از نشانه های قدرشناسی نیز این است که ثمره عمر خود را بدون دغدغه و با آرامش خاطر در اختیار معلمان قرار می دهند.
 

وی ادامه داد: این انتظار از معلمان وجود دارد که با توجه به رسالتی که بر عهده دارند چندین نکته را مورد توجه قرار دهند، نخست اینکه فرزندان امانت هایی در دست آنها هستند که باید به خوبی از این امانت پاسداری کنند.
 

استاندار قزوین اضافه کرد: در تحقق این رسالت، نباید فقط بحث آموزش مورد توجه قرار گیرد، البته آموزش علم یکی از مبانی اصلی است ولی تهذیب، تربیت و پرورش فکری اقدام مکملی است که باید در کنار آموزش صورت گیرد و معلمان باید به این حوزه نیز توجه کنند.
 

وی عنوان کرد: شهید مطهری نیز علم و ایمان را همچون دو بال برای پرواز انسان می دانستند و با توجه به اینکه فرزندانی که توسط معلمان تربیت می شوند، آینده ساز این کشور هستند، این توقع از معلمان وجود دارد.
 

عجم تصریح کرد: توسعه فضاهای علمی و آموزشی وظیفه ما و دستگاه های مربوطه است ولی توسعه علم و دانش، هنر و وظیفه معلمان است و نقش معلمان در خلق ایده های جدید و نوع شیوه ها در انتقال مفاهیم، بسیار مهم و بی بدیل است و در واقع این هنر فردی، معلم است که در سایه تلاش، مطالعه و به روز بودن علم صورت می گیرد.
 

وی با اشاره به نقش معلمان در پاسخگویی به شبهات و مقابله با تهاجم فرهنگی دشمن، توضیح داد: معلمان باید بتوانند به شبهات پاسخ دهند، امروز هجمه ها در فضای مجازی علاوه بر جوانان و نوجوانان، حتی بزرگان را مورد تهاجم قرار می دهد و این موضوع بر کسی پوشیده نیست که این هجمه ها سازماندهی شده است از این رو باید دشمن، اهداف و تاکتیک های آنها را شناخته و از طرفی نیز مخاطب و نیاز آن را شناخته و اقدام کنیم.
 

استاندار قزوین اعلام کرد: دغدغه فرهنگی 20 سال پیش، ویدئو بود در حالی که امروز این ابزار کهنه شده و در حداقل است و دشمن با ابزار جدیدی به میدان آمده است پس باید متناسب با شیوه و اهداف دشمن، اقدام کرد.
 

وی یادآور شد: ما موافق نیستیم که فقط آموزه های دینی از زبان استاد معارف بیان شود بلکه اگر استاد معماری یا فیزیک، آموزه های دینی را تبیین کند شاید اثر بیشتری نیز داشته باشد.
 

عجم با اشاره به نامگذاری سال جاری و نقش معلمان در تحقق حماسه سیاسی و اقتصادی، اظهار کرد: تعریفی که از حماسه می شود، نشان می دهد که حماسه یک کار معمولی نیست و باید خارق العاده و پرش چندبرابری باشد و زمانی که از حماسه سخن گفته می شود، 9 دی، حماسه کربلا و 22 بهمن به ذهن انسان خطور می کند.
 

وی ادامه داد: مقام معظم رهبری نماد حماسه سیاسی را انتخابات دانستند و حماسه سیاسی باید خود را در تابلوی انتخابات نشان دهد و در واقع حماسه سیاسی و اقتصادی لازم و ملزوم هم هستند و بستر حماسی سیاسی را باید معلمان فراهم کنند زیرا حوزه نفوذ آنها گسترده است و 200 هزار دانش آموز را در اختیار دارند و باید برای حضور گسترده مردم در انتخابات تلاش لازم صورت گیرد.
 

استاندار قزوین با اشاره به اقدامات لازم برای تحقق حماسه اقتصادی، گفت: با وجود محدودیت هایی که در سال گذشته در حوزه اقتصاد وجود داشت ولی اقدامات خوبی را در این حوزه شاهد بودیم به طوری که با وجود محدودیت ها، ظرفیت صادرات استان در سال گذشته افزایش یافت و در سال 90 نسبت به سال 89، 37.44 درصد و در سال 91 نیز نسبت به 90، 12 درصد افزایش صادرات صورت گرفت.
 

وی خاطر نشان کرد: گام های بلندی در سال های اخیر برای حماسه اقتصادی برداشته شده است و یکی از مهمترین و موثرترین کارها که در این حوزه باید صورت گیرد تأکید بر داشته ها در حوزه های اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و غیره است.
 

عجم ادامه داد: باید فرهنگ مصرف کالای ایرانی ترویج شود البته برخی کالاها کیفیت لازم را ندارند که این کیفیت نیز باید افزایش یابد و برای خلق حماسه اقتصادی باید این موارد مورد توجه قرار گیرد و معلمان نیز باید در این راستا تلاش کنند.
 

پایان پیام/

کد خبر 251165

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha