معلمان روحیه شهامت و شهادت را در دانش آموزان رزمنده تقویت کردند

فرمانده دانشگاه علوم و فنون سپاه کشور گفت: دانش آموزانی شربت شهادت نوشیدند که در کلاس معلمان درس شهامت و شهادت را آموخته بودند.

 به گزارش خبرگزاری شبستان از زنجان، سردار حسین بیات، فرمانده دانشگاه علوم و فنون سپاه کشور، امروز(17 اردیبهشت) در یادواره شهدای فرهنگی استان زنجان در دارالقرآن کریم با اشاره به شهدای دانش آموز و فرهنگی استان زنجان، گفت: دانش آموزان رزمنده که در جبهه حق علیه باطل بر رژیم بعث عراق تاختند در کلاس درس معلمان و فرهنگیان درس شهامت و شهادت را آموختند.


وی با اشاره به اینکه فرهنگیان نیز پا به پای دیگر رزمندگان به ایثار و جان فشانی برای انقلاب و اسلام پرداختند، ادامه داد: این افراد کلاس های درس را رها کرده و در جبهه های حق علیه باطل حاضر شدند.
 

سردار بیات به نقش فرهنگیان در 8 سال دفاع مقدس و تاثیرگذاری آنان بر رزمندگان اشاره کرد و افزود: این افراد نخبگان زمان خود بودند و براساس احساس تکلیف و نیاز در این عرصه حاضر و به مقام شهادت نائل شدند.
 

مدیر کل آموزش و پرورش استان زنجان نیز تعداد شهدای فرهنگی استان زنجان را 49 شهید و شهدای دانش آموز را 407 شهید عنوان کرد و گفت: 20 همسر شهید فرهنگی، 92 آزاده و 322 نفر جانباز در مجموعه آموزش و پرورش مشغول هستند.
 

نظری به اقدامات آموزش و پرورش در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت اشاره کرد و یادآور شد: هر ماه یک یادواره شهید با محوریت مدارس شاهد در استان زنجان برگزار می شود.


وی به راهیان نور و اعزام بخش کثیری از دانش آموزان به مناطق عملیاتی جنوب اشاره کرد و افزود: امسال 1200 تن از فرهنگیان استان زنجان در قالب طرح راهیان نور اعزام شدند.
 

توسعه مدارس شهدای استان، دیدار از خانواده های شاهد و ایثارگر و صدور یک هزار و 500 دیپلم افتخار از اقدامات دیگر آموزش و پرورش استان زنجان در زمینه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت اعلام شد.


پایان پیام/

کد خبر 251179

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha