اهل سنت درباره زیارت قبور با شیعه همنظرند نه تکفیری ها

اهل سنت قرائت تکفیری ها از اسلام را قبول ندارند، از این رو است که توسل، زیارت و ساخت بنا بر قبور بزرگان که از دید تکفیری ها کفر قلمداد می شود، مور وفاق اهل سنت است.

خبرگزاری شبستان: وهابیون (سلفی های تکفیری) به سرکردگی استعمار برای برهم زدن وحدت مسلمانان جهان هزینه های هنگفتی را خرج می کنند تا مسلمانان هیچگاه یکدل و یکصدا نشوند و آنها با شبهه پراکنی های مغرضانه شان سعی در ضربه زدن به کیان و وحدت اسلام را دارند و برای آنها شیعه و سنی فرق ندارد، اما شیعیان در خط اول دشمنان آنها رده بندی شده اند؛ از این رو است، که با اقداماتی همچون نبش قبر بزرگان و تهدید به تخریب مراقد شریف خاندان نبوت در سوریه سعی می کنند خطوط قرمز شیعه را زیر پا بگذارند.
برای فهم چرایی این دشمنی و معاضدت وهابیت با شیعیان با حجت الاسلام والمسلمین سیدمهدی علیزاده، رییس پژوهشکده حج و زیارت و مولف کتاب های "سلفی گری و وهابیت" در سه جلد و "بیداری اسلامی و تحلیل اجتماعی سیاسی حج" گفتگویی انجا داده ایم، که در ذیل می آید:

 

چرا تکفیری ها کشتن شیعه را فرض می دانند؟
تکفیری ها فقط کشتن شیعه را فرض نمی دانند بلکه در نگاه تکفیری ها که ما به آنها سلفی های تکفیری می گوییم هرکس که قرائتی غیر از قرائت خودشان از اسلام داشته باشد، کافر و خارج از دایره اسلام قلمداد می شود و با این بیرون راندن از دایره اسلام این افراد جزو مشرکان و کفار می شوند که در این صورت است که با کفار و منافقین خودساخته می جنگند.
نکته ای وجود دارد که قرائت اینها از اسلام فقط اختصاص به سلفی های تکفیری دارد یعنی سایر مسلمانان و از جمله اهل سنت این قرائت را قبول ندارند و شما می بینید مواردی مانند توسل، زیارت، شفاعت، ساختن بنا بر قبور بزرگان و بزرگداشت ولادت پیامبر (ص) که سلفی های تکفیری می گویند اعتقاد به این موارد کفر است و موجب شرک می شود مورد قبول و وفاق اهل سنت نیز است، ما هرگز نباید این تصور را بکنیم که سلفی های تکفیری صرفا شیعه را مستحق جنگ و قتال می دانند بلکه سلاح اینها به سمت همه مسلمانان کشیده شده است و این ریشه در قرائت تکفیری آنها از مبانی اسلام دارد، قرائتی خودساخته که سابقه در اسلام ندارد و بدعت است و نهایتا سابقه آن به قرن هفتم می رسد.

وهابیون فتاوایی مانند کشتن شیعه را آزادی بیان می دانند؛ این فتاوا با چه نیاتی صادر شده و چه عواقب سوئی داشته است؟
قرائت های تکفیری سلفی بحث آزادی بیان را قبول ندارند و به همین خاطر است که اگر کسی اعتقاد به آزادی بیان دارد باید بگوید خب این هم به توسل اعتقاد دارد، بنابراین آنها به خاطر گذشته گرایی که دارند اصلا قائل به آزادی بیان هم نیستند و می گویند تنها قرائتی که ما از دین می دهیم درست است و لاغیر و گوش ها و چشم هایشان را بسته اند و استدلال های دیگران را هم نمی پذیرند. آنها با دیدگاه نقدگرایانه شدیدی که دارند نسبت به عقل بی توجه بوده و با این دیدگاه به جنگ مسلمانان آمده اند.

وهابیت از چه منظری به شیعه صدمه وارد می کند، با مصداق توضیح دهید؟
وقتی تاریخچه وهابیت را بررسی می کنید، می بینید در رشد این فرقه دست استعمار کاملا مشخص است، اما سوالی که اینجا وجود دارد این است که چه ویژگی ها و حساسیت هایی این فرقه برای استعمار داشته است؟
هم اکنون حرمین شریفین دست این افراد است و از 57 کشور اسلامی در ایام حج و در ایام عمره نیز افراد زیادی به این کشور می آیند، که هیچگاه نتوانسته اند میان این همه مسلمانی که به کشورشان می روند اتحادی ایجاد کنند و خودشان شدند عامل افتراق و جدایی .
هم اکنون کشتارهایی که در سوریه وجود دارد با حمایت و پشتیبانی وهابیت است که انجام می شود، یا در کشوری مانند پاکستان که چندی پیش نزدیک به 500 کشته و مجروح داد، در حقیقت اینها با این کشتارها تعداد زیادی مسلمان را از جهان اسلام گرفتند، این موارد همگی نشان می دهد که وهابیان در راستای اهداف استعمار قدم بر می دارد.
در جریان بیداری اسلامی دیدید هنگامی که مردم یمن علیه علی عبدالله صالح قیام کردند این عربستان بود که آمد و بحث حمایت و مصونیت سیاسی صالح را مطرح کرد و در مصر هنگامی که مردم علیه حسنی مبارک قیام کردند که کاملا وابسته به اسرائیل بود باز ما شاهد این هستیم که علمای عربستان قیام مردم را تحریم می کنند.
در تونس وقتی که قیام شد بن علی به عربستان فرار کرد و یا در بحرین که بزرگترین ناوگان آمریکا در این منطقه است و 50 ناو هواپیمابر در این منطقه دارد می بینیم زمانی که در این کشور شورش می شود عربستان به بحرین نیرو می فرستد و مردم این کشور را می کشد .
در بمب گذاری هایی که در عراق می شود رشته ای از حضور وهابیان وجود دارد و اینها همه بر خشونت طلبی تکفیری ها صحه می گذارد .
آنها دشمنان خود را اولویت بندی کرده اند و شیعه را در ردیف اول قرار داده اند و بعد سراغ فرقه های دیگر می روند، اینها اگر با ساختن بنا بر قبور مشکل دارند چرا فقط قبور اهل شیعه را ویران می کنند در شهر سامرا و قبر امام حسن (ع) را تخریب کردند اما قبور بسیاری از بزرگان اهل سنت در سایر کشورها بنا دارند مانند امام بخاری در ازبکستان، ابوحنیفه و امام شافعی در عراق، صلاح الدین ایوبی و محی الدین عربی در سوریه، پس چرا گنبد و بارگاه اینها را خراب نمی کنند اینها درست است لب شمشیرشان را به سمت شیعیان گرفته اند اما سنی ها باید بدانند این وهابیان تکفیری با مبانی آنها نیز مشکل دارند.

وهابیان برای تبلیغ این افکار شوم و غیرانسانی خود از چه شیوه ها و ابزارهایی استفاده می کند؟
مهمترین روش و شیوه ای که وهابیان برای تبلیغ استفاده می کنند القا شبهه است و با شبهه اندازی در عقاید مسلمانان در فکر خدشه وارد کردن به نظام اعتقادی جامعه اسلامی هستند. شبهه با سوال فرق دارد انسان وقتی سوال می کند می خواهد چیزی را که نمی داند، یاد بگیرد اما شبهه هدفش تخریب است و اینها با شبهاتشان دارند ضربه به کیان اسلام می زنند و و از طریق شبکه های ماهواره ای، سایت ها و شبکه های تلویزیونی و سی دی هایی که در ایام حج به مسلمانان می دهند به این روند دامن می زنند.
البته آنها علیرغم چنین تبلیغات و خرج هزینه هایی اینچنینی اصلا موفق نیستند به خاطر اینکه عقایدشان با عقاید مسلمانان سازگاری ندارد، استعمار همیشه به دنبال گروهی است تا در مکه و مدینه باشند تا از طریق آنها بتوانند وحدت جهان اسلام را برهم بزنند و بین مسلمانان تفرقه ایجاد کنند.
پایان پیام/

 

کد خبر 252172

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha