هفته فرهنگ رضوی فرصتی برای ارایه سبک زندگی از منظر قرآن

معاون سیاسی و امنیتی استانداری مرکزی گفت: هفته فرهنگ رضوی فرصتی مناسب برای ارایه سبک زندگی اسلامی از منظر قرآن است.

 به گزارش خبرگزاری شبستان از اراک٬ ابواقاسم نصراللهی٬ معاون سیاسی و امنیتی استانداری مرکزی در مراسم اختتامیه هفته فرهنگ رضوی استان مرکزی که (20 اردیبهشت) برگزار شد٬ این هفته را فرصتی مناسب برای تبیین سبک زندگی اسلامی در جامعه و فرهنگ دینی دانست.


وی با اشاره به اینکه بقاع متبرکه پایگاه های عظیم فرهنگی هستند٬ افزود: وجود بارگاه ملکوتی حضرت علی ابن موسی ارضا(ع)٬ حضرت فاطمه معصومه(س) و تعداد زیادی امامزاده در جای جای میهن اسلامی و بنا به فرمایش مقام رهبری این مکان های معنوی را به قطب فرهنگی تبدیل شده اند.

 

نصراللهی در ادامه ضمن تاکید بر بهره گیری از فرهنگ اهل بیت(ع) ادامه داد: ملت ایران باید ائمه اطهار(ع) را الگوی خود در همه ابعاد زندگی قرار دهند.

معاون سیاسی و امنیتی استانداری مرکزی وجود امام رضا(ع) در ایران را موهبت الهی دانست و گفت: برگزاری هفته فرهنگ رضوی در کشور کار فرهنگی زیبایی برای شناساندن ابعاد مختلف وجودی آن بزرگوار به نسل جوان و نوجوان بود.


وی با اشاره به برگزاری برنامه های مختلف فرهنگی و هنری گفت: همه افراد به ویژه هنرمندان در این کار دخیل شدند و با زبان هنر بخش از زندگی و سیره حضرت علی ابن موسی الرضا(ع) را به تصویر کشیدند.

 

نصراللهی در بخش دیگری از سخنانش توجه به توسعه فضاهای بقاع متبرکه در استان به ویژه امامزاده محمد عابد (ع) را امری ضروری دانست و گفت:مسوولان فرهنگی٬ افراد جامعه به ویژه خیران و نیکوکاران باید در این راستا تلاش کنند.


وی با بیان اینکه امامزاده محمد عابد (ع) برادر امام رضا (ع) است و از جایگاه و مقام بالایی برخوردار است٬ اضافه کرد: مسوولان فرهنگی باید در معرفی بیشتر این امامزاده به جامعه تلاش کنند.

 

پایان پیام/

کد خبر 252227

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha