فرهنگ زیر بنای برنامه ها و فعالیت های جامعه است

خبرگزاری شبستان: استاندار استان مرکزی گفت: فرهنگ زیربنای تمامی برنامه ها و فعالیت های یک جامعه است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از اراک، محمد حسین مقیمی، استاندار استان مرکزی (4 خرداد) در جلسه کارگروه تخصصی امور اجتماعی و فرهنگی استان مرکزی که در سالن جلسات استانداری برگزار شد، با تاکید بر ضرورت پرداختن به مسایل وبرنامه های فرهنگی گفت: فرهنگ زیربنای تمامی برنامه ها و مدیریت بخش های مختلف جامعه است.


وی با اشاره به اینکه تعامل بین بخشی و همگرایی دستگاه های متولی در ارتقای داشته های فرهنگی و تقویت خرده فرهنگ های بومی استان امری ضروری است، ادامه داد: مسئولان فرهنگی باید در این راستا تلاش کرده و به تقویت فرهنگ بومی و محلی استان و حفظ و نگهداری آن بپردازند.


استاندار مرکزی با اشاره به نامگذاری سال با عنوان اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی از سوی رهبر فرزانه انقلاب افزود: باید در سالی که اقتصاد و فرهنگ نام گرفته به اصلاح رفتارهای نادرست و حرکت در مسیر تحقق شعار سال بپردازیم.

 

مقیمی در بخش دیگری از سخنانش به اهمیت نقد و اصلاح امور بعد از آن اشاره کرد و گفت: مسئولان باید زمینه نقد سازنده را به عنوان موتور محرکه توسعه در این استان تقویت کنند.


وی با اشاره به اینکه در واقع نقد، گوشزد کردن انحرافات احتمالی مدیران و مسئولان اجرایی از برنامه ها و فعالیت هایشان است، بیان کرد: نقد کنندگان در بسیاری از مواقع در نقدهای خود ایده های خلاق و کارشناسانه ای را دارند که کمک شایانی به مدیریت می کند.

 

استاندار استان مرکزی گروههای مرجع فکری، نخبگان دانشگاهی و حوزوی را پیشتازان نهضت نقد سازنده دانست و بیان کرد: این افراد باید عملکرد مدیران در حوزه های اجتماعی و فرهنگی مورد سنجش کارشناسی قرار دهند.

 

وی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه سند اجتماعی و فرهنگی استان با 900 برنامه محوری بر اساس سیاست های برنامه پنجم توسعه در دست انجام است، بیان کرد: در این برنامه ها سهم شهرستان ها و فراگیری موضوعات با حساسیت باید لحاظ شود.

 

در ادامه این نشست، غلامرض فتح ابادی، مدیر کل امور اجتماعی استانداری مرکزی نیز در سخنانی با اشاره به اینکه اولویت مهم حوزه فرهنگی امسال اتمام طرح های نیمه تمام است، گفت: درحال حاضر 250 پروژه نیمه تمام فرهنگی در این استان وجود دارد.


وی افزود: از این تعداد تکمیل و راه اندازی 10 پروژه ناتمام فرهنگی با پیشرفت فیزیکی بالای 90 درصد با مجوز شورای برنامه ریزی استان امسال در دستور کار است.


پایان پیام/
 

کد خبر 370652

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha