800 تونسی وابسته به جریان های تروریستی هستند

عثمان جرندی، وزیر امور خارجه تونس، روز شنبه اعلام کرد حدود هشتصد تونسی در کنار شورشیان با رژیم سوریه می جنگند.

به گزارش خبرگزاری شبستان عثمان جرندی، وزیر امور خارجه تونس، روز شنبه اعلام کرد حدود هشتصد تونسی در کنار شورشیان با دولت سوریه می جنگند.
وی اعلام کرد « ما آمار کاملی در دست نداریم زیرا شمار زیادی از جوانان از راه های غیر قانونی به سوریه برده شده اند، قابل قبول ترین آمارها شمار آنها را حداکثر حدود هشتصد نفر نشان می دهد ».

به گزارش خبرگزاری فرانسه از تونس ، سازمان های غیر دولتی و مخالفان بعد از قطع روابط دیپلماتیک تونس با سوریه در فوریه سال دو هزار و یازده از مقامات این کشور بسیار انتقاد و آنها را متهم می کنند که اتباع تونسی را در سوریه به حال خود رها کرده اند.
جرندی اعلام کرد « می توان بازگشت تونسی ها را به کشور از طریق سفارت تونس در لبنان تسهیل کرد، دولت باید برای اطلاع از وضع تونسی هایی که در سوریه زندانی شده اند، روشی را اتخاذ یا به هر شیوه دیگری با مقامات سوری در این خصوص تماس بر قرار کند ».
در اواسط ماه مارس دادگستری تونس تحقیقاتی را درباره شبکه هایی که عزیمت تونسی ها را برای جنگ در سوریه تسهیل می کنند آغاز کرد و وزارت کشور کنترل بر مرزها را تشدید و اعلام کرد از آن زمان تاکنون از عزیمت هزار تونسی به سوریه جلوگیری کرده است.
جرندی شمار تونسی هایی را که به طور قانونی در سوریه به سر می برند، هزار و پانصد نفر اعلام کرد.
رسانه های تونسی شبکه ای را که در مساجد تونسی ها را برای اعزام به سوریه استخدام می کند محکوم و اعلام کردند این شبکه در این خصوص نقش محوری دارد. آنها قطر را نیز متهم کردند که پول لازم را برای استخدام جوانان تونسی برای اعزام به سوریه تامین می کند.
حزب حاکم التهضه تونس اعلام کرده است با شرکت تونسی در «جهاد» مخالف است. شمار زیادی از تونسی در گذشته نیز در کنار اسلامگرایان در افغانستان جنگیده اند.

کد خبر 252854

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha