جشن شکرگزاری قرآن آموزی با حضور 40 هزار دانش آموز مازنی

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش مازندران گفت:جشن شکرگزاری کسب مهارت روخوانی قرآن پایه سوم ابتدایی در مدارس مازندران عصر روز گذشته 22 اردیبهشت با شرکت 40 هزار دانش آموز برگزار شد.

منیره موحدی، معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش مازندران امروز(23اردیبهشت) در گفتگو با خبرنگار شبستان با بیان این که مهم ترین هدف آموزش قرآن در پایه سوم ابتدایی، افزایش توانایی روخوانی سوره ها و عبارات قرآنی کتاب درسی و تعمیم آن به روخوانی کلام الله مجید است، گفت: جشن شکرگزاری کسب مهارت روخوانی قرآن پایه سوم ابتدایی در مدارس استان با شرکت 40 هزار دانش آموز برگزار شد.


وی اظهار کرد: برای قرائت قرآن، در کلمات گهربار پیشوایان معصوم(ع) فضایل و آثارفراوانی بیان شده که موجب رشد و پرورش روح و جان آدمى مى‌شود و همین فضایل و آثار باعث‌شده که تلاوت و قرائت قرآن از اهمیت بسیارى برخوردار باشد.


موحدی برخی از آثار تلاوت قرآن کریم را بارورى ایمان، صفاى دل، تخفیف گناهان، عبادت برتر، برخوردارى از ثواب فرشتگان و پیامبران، هم‌نشینى با فرشتگان، پیمودن درجات کمال و ترقى در بهشت، درمان بیمارى‌هاى روحى، رفع غم و اندوه، روشنایى دیدگان، مونس تنهایى، عمر با برکت، استجابت دعا، صفاى خانه، رفع عذاب از پدر و مادر و‌...‌ بیان داشت.


وی با اشاره به این که داشتن حافظه قوى براى موفقیت در درس‌ها مؤثر است ،گفت : خواندن قرآن و حفظ آن هم یکى از عوامل تقویت حافظه به شمار مى‌رود.


معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش مازندران بیان داشت : هدف از برگزاری جشن شکر گزاری قرآن آموزی جلب توجه اولیا ، مسئولین و آحاد مردم به برنامه درسی قرآن در مدارس ابتدایی ، کمک به فضای قرآنی و بر جای گذاشتن خاطره خوش برای دانش آموزان از قرائت بدون غلط قرآن کریم است.


پایان پیام/

کد خبر 253099

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha