تحقق سبک زندگی دینی تنها در راستای ترویج فرهنگ قرآنی است

رییس سازمان عقیدتی سیاسی نیروی انتظامی گفت: برای تحقق سبک زندگی دینی در میان آحاد جامعه نیازمند تربیت نیرویی قرآنی و به واسطه آن ترویج فرهنگ قرآن در کشور است.

به گزارش خبرنگار شبستان، حجت‌الاسلام ابوتراب بهرامی، رییس سازمان عقیدتی سیاسی نیروی انتظامی در سومین همایش تکریم فعالان قرآنی ناجا با اشاره به هدف برگزاری همایش‌های اینچنین در این سازمان گفت: تکریم از فعالان قرآنی مایه تشویق کارگزاران و فعالان عرصه قرآن در نیروی انتظامی است و با توجه به فعالیت‌ها و اقدامات انجام‌گرفته امیدواریم بخصوص در بحث حفظ قرآن کریم در سال 92 شاهد رشد 10 برابری حافظان قرآن در نیروی انتظامی شویم.

وی افزود: اعتقاد کل فرماندهان ناجا بر این است که هرچه مسئولان نیروی انتظامی، کارکنان، خانواده و فرزندان آنها با مضامین والای قرآن کریم ارتباط داشته باشند باعث پاک‌شدن پلیدی‌ها و زشتی‌ها می‌شوند و در پناه و اسم قرآن کریم ناجا به قله‌های رفیع معنویت دست یافته و در نتیجه جامعه حفاظت می‌شود و تنها راه حاکم‌شدن سبک زندگی دینی در کشور ترویج فرهنگ قرآنی است.

حجت‌الاسلام بهرامی با اشاره به بخشی از فرمایشات حضرت علی به مالک اشتر خاطرنشان کرد: حضرت علی می‌فرمایند مالک تو را به تقوای الهی امر می‌کنم و اطاعت از آنچه خداوند در کتابش دستور داده و پیروی از واجبات سنت‌های الهی. امام علی می‌فرمایند هیچ‌کس به سعادت نمی‌رسد مگر با اطاعت و پیروی از احکام و معارف دینی.

وی عنوان کرد: اگر رهبر کبیر انقلاب اسلامی تأکید بر تحقق سبک زندگی دینی و اسلامی در میان مردم دارد تنها با قرآن کریم و آموزه‌های کتاب الهی این امر مقدس تحقق می‌یابد و تنها راه آموختن اخلاق، آداب معاشرت، به دور بودن از غفلت، زندگی سالم داشتن از آموزه‌های قران کریم حاصل می‌شود.

حجت‌الاسلام بهرامی با اشاره به لزوم تشویق جوانان و قرآنیان با هدایا و انگیزه‌های مادی تصریح کرد: اهدای هدایای مادی در مقابل توفیق انس با قرآن توسط جوانان متاعی ناچیز است، انسان کودکی را حافظ کل قرآن می‌بیند در مقابل‌اش احساس کوچکی و کرنش می‌کند زیرا عظمت آیات در سینه‌اش جمع شده و در کنار سن کوچک او مقامی والا دارد.

پایان پیام/
 

کد خبر 253337

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha