تاکید امام جمعه اراک برنهادینه شدن فرهنگ قرآنی در مدارس

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک بر نهادینه شدن فرهنگ مهدیت و قرآنی در جامعه تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از اراک، آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی، نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک (23 اردیبهشت) در جمع دانش آموزان دبستان قرآنی امام خمینی(ره) شهر اراک، گفت: آینده ایران اسلامی به دست دانش آموزان است و این عزیزان باید از دوران دبستان با فرهنگ دینی و قرآنی آشنا شوند.

 

وی با اشاره به اینکه عمل به آموزه ها و تعالیم قرآنی راهی برای حل مشکلات جامعه و حرکت به سوی جامعه ای سعادتمند است، افزود: نسل جوان جامعه اسلامی باید با این آموزه ها آشنا شوند تا جامعه ای سعادتمند داشته باشید.


نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک با بیان اینکه انس با قرآن باید از دوران کودکی در زندگی افراد نهادینه شود، ادامه داد: برای تحقق این امر باید برنامه ریزی منسجم و حساب شده ای داشته باشیم.


امام جمعه اراک در بخش دیگری از سخنانش قرآن را کتاب انسان ساز و ضامن سعادت و سلامت جامعه دانست و خاطر نشان کرد: انس و الفت با این کتاب انسان ساز از دوران کودکی موجب شکل گیری و هماهنگی با آموزه های دینی می شود.

 

ایشان فرهنگ مهدویت و رویکرد قرآنی را دو عنصر مهمی دانست که باید در تمامی مدارس نهادینه شود و گفت: قرآن درس زندگی است و باید جزء دروس اصلی دانش آموزان باشد.

 

آیت الله دری نجف آبادی با اشاره به پیشرفت علم و تکنولوژی خاطر نشان کرد: باید دانش روز را با مفاهیم قرآنی همراه ساخت تا بدین طریق زمینه جذب دانش آموزان به فرهنگ دینی و دستورات قرآنی فراهم شود.

 

پایان پیام/

کد خبر 253587

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha