احتمال تمدید دو ماهه بودجه سال 89 در سال 90

تمام سعی و تلاش نمایندگان و همین‌طور هیئت‌رییسه مجلس این است که لایحه بودجه 1390 را پیش ازآغاز سال نو به تصویب برساند و آن را نهایی کند و به دولت ابلاغ کند.اگر کار کمیسیون تلفیق به اتمام نرسد و ما ناچار باشیم..

حجت‌الاسلام حسین سبحانی‌نیا، عضو هیئت‌رییسه مجلس شورای اسلامی با اشاره به برخی گمانه‌ها مبنی بر بررسی لایحه بودجه 90 به صورت دو دوازدهمی در مجلس شورای اسلامی به خبرنگار شبستان گفت: تاکنون در این زمینه که لایحه بودجه 90 به صورت دو دوازدهمی در صحن علنی مجلس بررسی شود در هیئت‌رییسه مجلس نتیجه‌گیری نشده است.

وی اظهار کرد: تمام سعی و تلاش نمایندگان و همین‌طور هیئت‌رییسه مجلس این است که لایحه بودجه 1390 را پیش از آغاز سال نو به تصویب برساند و آن را نهایی کند و به دولت ابلاغ کند.

حجت‌الاسلام سبحانی‌نیا یادآور شد: اگر کار کمیسیون تلفیق به اتمام نرسد و ما ناچار باشیم که لایحه بودجه را به صورت یک دوازدهم و دو دوازدهم بررسی کنیم چند راه پیش رو داریم که از آن جمله ارایه لایحه از سوی دولت است که احتمال این کار از سوی دولت بسیار کم است زیرا دولت تلاش دارد که مجلس لایحه بودجه 90 را در سال 89 نهایی کند.

وی ادامه داد: اگر دولت در این زمینه لایحه ارایه ندهد مجلس بودجه فروردین و اردیبهشت سال 1389 را برای دو ماه ابتدای سال 1390 نیز تمدید می‌کند.

حجت‌الاسلام سبحانی‌نیا خاطرنشان کرد: در بحث برنامه پنجم توسعه نیز مجلس چنین تصمیمی گرفت یعنی چون لایحه برنامه پنجم توسعه از سوی دولت دیرتر به مجلس ارایه شد پس مجلس قانون برنامه چهارم توسعه را برای یک سال دیگر تمدید کرد تا لایحه برنامه پنجم توسعه از سوی دولت و مجلس ارایه شود.

پایان پیام/
 

کد خبر 25418

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha