مصوبات سفر هیات دولت صددرصد در مخابرات یزد اجرایی شد

مدیرعامل شرکت مخابرات استان یزد با اشاره به افتتاح 262 پروژه در یک سال گذشته، گفت: مصوبات سفر هیات دولت به این استان صددرصد اجرایی شده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از استان یزد، محمدمهدی مقوم، مدیرعامل شرکت مخابرات استان یزد، امروز( 30 اردیبهشت) به مناسبت روز جهانی ارتباطات در جمع خبرنگاران اظهارداشت: مصوبات 3 سفر هیات دولت به استان یزد صد در صد اجرائی شده و مخابرات از اولین دستگاه هایی است که این مصوبات را انجام داده است.

وی اظهارداشت: در یک سال گذشته 262 پروژه با اعتبار 47 میلیارد تومان در استان یزد به بهره برداری رسیده است که 83 پروژه آن در هفته ارتباطات سال گذشته و 179 پروژه در طول سال 91 افتتاح بوده است.

وی همچنین از اجرای طرح ملی شبکه سلامت در استان خبر داد و گفت: بر اساس این طرح 281 مرکز بهداشتی و درمانی استان در شبکه ملی سلامت به یکدیگر متصل شده اند.

وی در ادامه از اجرای موفق طرح شباب در استان خبر دادو گفت: در اجرای این طرح 569 پایگاه مقاومت بسیج به اینترانت داخلی متصل شده اند که یزد در این زمینه از استان های برتر کشور شناخته می شود.

وی به عملکرد شرکت مخابرات در زمینه تلفن ثابت اشاره کرد و گفت: در حال حاضر 499 هزار و 819 شماره تلفن ثابت در استان مشغول به کار است و ضریب نفوذ تلفن ثابت 45 و 63 صدم درصد می باشد.

وی با بیان اینکه اکنون 170 مرکز تلفن ثابت و 67 دفتر پیشخوان دولت در استان یزد مشغول فعالیت هستند بیان کرد:ضریب نفوذ تلفن همراه اول در استان یزد 88 و 75 صدم درصد است که اگر اپراتورهای ایرانسل و رایتل را به آن اضافه کنیم ضریب نفوذ آن بیش از صددرصد خواهد شد.

وی ادامه داد: 21 شهر و 661 آبادی با احداث 131 سایت به شبکه دیتا متصل شده اند و اکنون 661 روستا استان یزد به اینترنت پرسرعت متصل است.

وی افزود: 39 هزار پورت ADSL در استان یزد اکنون راه اندازی شده است که 33 هزار و 805 پورت اینترنت خانگی و 2 هزار و12 پورت تجاری است.

وی ادامه داد: شرکت های PAP نیز 44 هزار و 570 پورت دارند که اکنون 39 هزار پورت آن دایر است، همچنین در مجموع 72 تا 73 هزار پورت اینترنت پرسرعت در استان یزد راه اندازی شده است.

وی ضریب نفوذ تلفن ثابت در روستاهای استان یزد را 42 درصد عنوان کرد و افزود:تامین زیرساخت های ارتباطی برای مسکن م هر از جمله اقدامات شرکت مخابرات بوده است و اکنون 5 هزار و 226 واحد مسکونی به تجهیزات مخابراتی متصل شده اند.
 

کد بین شهری دریزد حذف می شود

وی همچنین از حذف کد تلفن ثابت بین شهری استان خبر داد و گفت: تلفن های استان یزد با حذف کد بین شهری به شماره 8 رقمی تبدیل می شود و تماس گیرندگان خارج استانی برای ارتباط با مشترکین داخل یزد باید شماره 035 در ابتدای شماره 8 رقمی مشترکین بگیرند.

وی با بیان اینکه یکسان سازی کد تلفن بین شهری در استان تا 3 ماه آینده اجرائی می شود خاطرنشان کرد: باحذف کد بین شهری در استان یزد هزینه هر پالس تلفن ثابت از 51 ریال به 58 ریال افزایش خواهد یافت.

وی در ادامه به عملکرد یکسال گذشته شرکت مخابرات اشاره کرد و گفت: در سال گذشته شرکت مخابرات درارزیابی عملکرد ، بازاریابی مشترکین تلفن سیار و روابط عمومی رتبه اول کشور را کسب کرده است.

وی ادامه داد: در سال گذشته همچنین 24 هزار و 800 هزار تلفن ثابت دایر شد وضریب نفوذ تلفن ثابت 2 و 2 دهم درصد افزایش یافت.

وی بیان کرد: در همین مدت 95 هزار و 400 شماره تلفن سیار در استان یزد دایر شد و ضریب نفوذ تلفن سیار استان 9 و 5 صدم درصد رشد یافت.

وی همچنین با اشاره به از مدار خارج کردن سوئیچ های قدیمی موبایل و جایگزینی سوئیچ های جدید تصریح کرد: سوئیچ های جدید ظرفیت یک میلیون و 100 شماره تلفن را دارد و قابل توسعه به 2 میلیون شماره می باشد.

وی همچنین از راه ندازی 25 هزار پورت اینرنت پرسرعت در سال گذشته خبر داد و گفت: در سال جاری 48 هزار پورت اینترنت پرسرعت، 25 هزار شماره تلفن ثابت و 50 هزار تلفن سیار در استان راه اندازی خواهد شد.
 


ضریب نفوذ اینترنت در یزد پائین است

وی در بخش دیگری از سخنانش اظهارداشت: ضریب نفوذ اینترنت در استان یزد هنوز پائین است و شرکت مخابرات با هدف رقابتی کردن بازار و گسترش خدمات اقدام به ارائه اینترنت پرسرعت کرده است.

وی ادامه داد: شرکت مخابرات استان یزد اکنون 7 هزار پورت اینترنت پرسرعت خالی دارد و در حال خریداری 40 هزار پورت اینرتنت پرسرعت دیگر است.

وی با بیان اینکه شرکت مخابرات استان یزد به طور متوسط 3 تا 4 میلیارد تومان از مردم بدهکار است خاطرنشان کرد: هزینه های تلفن سیار به شرکت ارتباطات سیار در تهران واریز می شود و 80 درصد هزینه های تلفن های ثابت در استان هزینه خواهد شد بنابراین بهتر است مردم تا حد امکان از تلفن ثابت برای ارتباطات خود استفاده کنند که تعرفه های آن به نسیبت تعرفه های تلفن سیار کمتر نیز است.


پایان پیام/
 

کد خبر 255583

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha