مسلمانان برای مقابله با مستکبران به قرآن تمسک کنند

نماینده ولی فقیه و سرپرست سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: کشورهای اسلامی برای مقابله با مستکبران باید در سایه وحدت و همدلی زیر پرچم لا اله الا الله به قرآن تمسک کنند.

 به گزارش خبرگزاری شبستان از استان یزد، حجت الاسلام والمسلمین علی محمدی، سرپرست سازمان اوقاف و امور خیریه کشور، عصر روز گذشته(16 اسفند) در آیین اختتامیه سی و سومین دوره مسابقات سراسری حفظ، قرائت، ترتیل و مفاهیم قرآن کریم در مرکز همایش‌های هلا‌ل‌احمر یزد، با بیان اینکه ریشه اصلی گرفتاری در کشورهای اسلامی حضور مستکبران عالم در منطقه است، اظهارداشت: مردم مسلمان مصر، تونس، لیبی و سایر کشورهای اسلامی به برکت قرآن، نماز، نماز جمعه و جماعات با شعار الله اکبر در برای ظلم وستم حاکمان ستمگر ایستاده اند.

وی با بیان اینکه قرآن باید الگویی برای همگان باشد، تاکید کرد: انقلاب مردم ایران در سایه استقامت و تمسک به قرآن به پیروزی رسید و امروز نوع حرکت و خیزش مردم منطقه به سبک انقلاب مردم ایران است و کشورهای منطقه از ایران الگو می گیرند.

وی با اظهار امیدواری به اهتزاز درآمدن پرچم لا اله الا الله در سراسر جهان، افزود: بیداری مردم منطقه به برکت عمل به آموزه های قرآنی است و جهان اسلام با درک عمیق این موضوع به خیزش برخاسته است.

حجت الاسلام محمدی در جمع بخش کثیری از نخبگان قرآنی کشور به مطالبات رهبر معظم انقلاب از اصحاب قرآنی و مسئولان اشاره و خاطرنشان کرد: انس با قرآن و تدبیر در آموزه های قرآنی از مطالبات رهبری از اصحاب قرآن و جامعه قرآنی است.

وی با بیان اینکه خواست رهبر معظم انقلاب وجود چندمیلیون قاری و چند صدهزار حافظ برجسته و آشنا با مقاهیم قرآنی در ایران است، خاطرنشان کرد: تحقق منویات مقام معظم رهبری در گروه همت سازمان ها، اصحاب و جامعه قرآنی کشور است.

 

نماینده ولی فقیه و سرپرست سازمان اوقاف و امور خیریه کشور، با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری، ترویج و تعمیق فرهنگ قرآنی را در گرو افزایش قاریان قرآنی دانست و اظهارداشت: به برکت نظام جمهوری اسلامی قدم های بسیار بلندی در تبلیغ و ترویج فرهنگ قرآنی برداشته شده است اما هنوز با شان و منزلت قرآن و نقطه مطلوب فاصله داریم.

حجت الاسلام محمدی افزود: به لطف خدا، برکت انقلاب اسلامی، زحمات امام راحل (ره)، توجهات رهبر معظم انقلاب، خون شهیدان و مجاهدت های مردم گام های بلندی در ترویج فرهنگ قرآن در کشور برداشته شده است.


وی عمل به قرآن را را مقدمه ای برای دستیابی به مقام صالحان دانست و ادامه داد: قرائت وتلاوت قرآن مقدمه انس با قرآن، تدبر و عمل به این کتاب آسمانی است، قرآن باید با تمام وجود و از عمق دل وجان تلاوت شود.
 

محمدی از قرآن به عنوان بزرگ‌ترین، برترین و مهم‌ترین نعمت الهی یاد کرد و گفت: بر اساس فرمایش رسول اکرم (ص)، خانه‌هایی که در آنها قرآن قرائت نمی‌شود، مانند گورستان است و اگرچه اهل خانه زنده‌اند ولی در حقیقت کسانی هستند که چون از کلام وحی بی‌بهره‌اند، جزو مردگان به شمار می‌روند.

گفتنی است، سی و سومین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم پس از 5روز رقابت 349 نفر از نخبگان قرآنی کشور با اهدای یک جلد کلام الله مجید، لوح تقدیر، تدیش مسابقات، کمک هزینه حج عمره در استان یزد به کار خود پایان داد.

پایا ن پیام/

کد خبر 25567

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha