قرائت زیارت ششم امیرالمومنین مورد توجه قرار گیرد

آیت الله جاودان در جمع برخی از فعالان اعتکاف گفت: توسل به حضرات معصومین علیهم السلام ازجمله قرائت زیارت ششم امیرالمومنین علیه السلام که در مفاتیح آمده می تواند برای تمامی مردم،همراه با برکت و رحمت باشد.

به گزارش خبرنگار شبستان، آیت الله محمد علی جاودان در جمع برخی از فعالان برگزاری مراسم اعتکاف در مساجد سراسر کشور با اشاره به لزوم توجه و بهره مندی هرچه بیشتر آحاد مردم  از ادعیه ماثور و توسل به حضرات معصومین علیهم السلام گفت: دعای همراه با توجه به ذات اقدس خداوند متعال و توسل به ائمه طاهرین علیهم السلام؛ می تواند سرنوشت یک کشور را برای سال های آینده با خیرات بیشتری رقم زده و بسیاری از شرور را دور و دفع کند.
 

 آیت الله جاودان ضمن تاکید بر توجه نسل جوان به مطالعه کتاب های اخلاقی؛تصریح کرد: کتاب چهل حدیث امام خمینی(ره) به عنوان یکی از بهترین کتب اخلاقی است و پیشنهاد می کنم در راستای آشنایی و بهره گیری جوانان با این کتاب،متولیان دستگاه های فرهنگی اقدامات شایسته ای را بعمل آورند.
 

وی با اشاره به فرصت ارزشمند ایام اعتکاف گفت: حضور طلاب حوزه های علمیه در جمع معتکفان و تشکیل حلقه های معرفتی و همجنین تلاش در جهت آشنایی بیش از پیش معتکفین با احکام شرعی بویژه احکام تقلید و نماز از مواردی است که به نظر میرسد باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: تمام موانع پیشترفت سعادت انسان ، در نماز جلوه می کند و اگر کسی پس از تکبیر گفتن نماز همه چیز یادش آمد جز یاد خدا ؛ این به علت موانعی است که در زندگی به آن دچار شده است.


این استاد برجسته اخلاق تأکید کرد: انسان باید تمرین کند صفات رذیله از جمله عصبانیت را از خود دور کرده و کنترل کند تا موجب بردن آبروی افراد نشود و همچنین همواره باید چشمان خود را کنترل کنیم که فضول ترین عضو بدن است . اگر این توجه در انسان ایجاد شود دیگر نمازمان متفاوت شده و  بسیاری از موانع سعادت زندگیمان برطرف می شود.

 

گفتنی است در این دیدار ، نمایندگانی از ستاد اقامه نماز کشور، مرکز رسیدگی به امور مساجد و ستاد عالی کانون های فرهنگی هنری مساجد حضور داشتند.


پایان پیام/

 

 

کد خبر 255670

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha