جشن قرآن آموزی 8 هزار و 500 دانش آموز ایلامی

جشن شکر گزاری فراگیری قرآن هشت هزار و 500 دانش آموز پایه سوم ابتدایی ایلامی در مرکز این استان برگزار شد.

مهر انگیز جلیلیان، معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان ایلام، صبح امروز(31 اردیبهشت) در این خصوص، به خبرنگار شبستان در ایلام، گفت: طرح فراگیری قرآن دانش‌آموزان پایه سوم ابتدایی یکی از طرح‌های نظارتی وزارت آموزش و پرورش است.


وی، با بیان اینکه در این برنامه که به صورت همزمان با سراسر کشور برگزار شده است، افزود: دانش‌آموزان استان ایلام نیز با انسجام معنوی خاصی و در یک فضای قرآنی در این جشن شرکت کردند.


معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان ایلام، تصریح کرد: آموزش کامل فراگیری روخوانی قرآن کریم از پایه سوم ابتدایی آغاز می‌شود که در راستای ارتقاء آموزش‌های قرآنی و ترغیب و تشویق دانش آموزان به فراگیری قرآن، همه ساله این جشن در پایه سوم برگزار می شود.


جلیلیان، ابراز کرد: در این طرح، دانش‌آموزان پایه سوم با روان‌خوانی قرآن کریم تا حد کتاب آموزشی خود آشنا می‌شوند و هر دانش‌آموز با توجه به استعداد و علاقه مندی خود از این طرح، بهره‌ می‌برد.


وی، یادآور شد: هدف از برگزاری این جشن انس بیشتر دانش آموزان پایه سوم با کتاب آسمانی و حیات بخش قرآن کریم و ایجاد خاطره ای شیرین از کسب مهارت روخوانی کامل قرآن است.


معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان ایلام، خاطرنشان کرد: آموزش و آشنایی کودکان و نوجوانان با معارف قرآن کریم و برگزاری برنامه هایی در راستای ترغیب آنان به فراگیری روخوانی و روانخوانی این کتاب آسمانی، تاثیر به سزایی در ترویج فرهنگ قرآنی در جامعه دارد.


گفتنی است، در حال حاضر 52 مدرسه عمومی قرآنی و 30 مدرسه تخصصی قرآن در استان ایلام فعالیت دارند.


پایان پیام/
 

کد خبر 255755

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha