برگزاری بیش از 70 برنامه فرهنگی مذهبی در استان مرکزی

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان مرکزی از برگزاری بیش از 70 برنامه فرهنگی٬ مذهبی به مناسبت پنجاهمین سالگرد قیام خونین 15 خرداد در استان مرکزی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از اراک٬ حجت‌الاسلام عباس هاشمی٬ رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان مرکزی در جمع خبرنگاران با اشاره به اهمیت تبیین قیام خونین 15 خرداد در جامعه و در بین نسل جوان، گفت: به مناسبت پنجاهمین سالگرد قیام خونین 15 خرداد بیش از 70 برنامه فرهنگی مذهبی در این استان پیش بینی شده است که در این راستا 12 ستاد شهرستانی و 5 کمیته استانی شامل دانشجویی، ارتباطات و اطلاع رسانی، فرهنگی هنری، فضاسازی و تبلیغات، اجرای مراسم و همایش، تشکیل شده است.


وی قیام پانزده خرداد را اصیل ترین جنبش مذهبی و مردمی در تاریخ معاصر ایران دانست و افزود: اجرای مراسم بزرگداشت شهدای قیام 15 خرداد در 50 نقطه شهری و روستایی استان از دیگر برنامه های است.


حجت الاسلام هاشمی اضافه کرد: همایش نیم قرن 15 خرداد نیز، با مشارکت نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های استان، با سخنرانی دکتر رحیم پور ازغدی از اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی با حضور جمعی از دانشجویان، طلاب و اقشار مردم برگزار می شود.

 

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان مرکزی از برگزاری همایش کشوری اندیشه روح الله همراه با اعلام فراخوان مقالات و سخنرانی آیت الله محسن اراکی، دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب و آیت الله دری نجف آبادی نماینده ولی فقیه در استان مرکزی نیز خبر داد و گفت: این همایش در تاریخ هشتم خرداد به همت دانشگاه جامع علمی کاربردی و جمعی از ادارات و نهادهای فرهنگی برگزار خواهد شد.

 

وی با بیان اینکه قیام خونین 15 خرداد در سال 42 به عنوان منشا و سرآغاز انقلاب بزرگ ایران اسلامی است، گفت: قیام خونین 15 خرداد پس از تحمل 15 سال سختی، از خود گذشتگی و مبارزه علیه زر و زور توسط مردم انقلابی ایران و با حمایت و رهبری روحانیت بزرگ به ویژه امام خمینی (ره) در بهمن 57 به سرانجام رسید و با پیروزی در سال 57 کاخ ستمگری یزیدیان زمان فرو ریخت و حکومت جمهوری اسلامی سر برافراشت.

 

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان اضافه کرد: حرکت کاروان غم به مناسبت سالروز شهادت امام موسی کاظم(ع) و قیام 15 خرداد، برپایی 10 کرسی آزاد اندیشی و جلسه هم اندیشی در مراکز دانشگاهی و حوزه های علمیه سراسر استان، برگزاری 20 محفل انس با قرآن در مساجد، برگزاری برنامه های فرهنگی هنری شامل مسابقات کتابخوانی و مقاله نویسی، شب شعر، چاپ پوستر و ویژه نامه، نصب بنر و فضاسازی شهری و پخش سلسله گفتمان های نیم قرن 15 خرداد از طریق صدا و سیمای استان از دیگر برنامه های این ستاد است.


وی، با اشاره به اینکه پیروزی های بزرگ ملت ایران در ابعاد گوناگون و به ویژه در سال های اخیر مدیون و وامدار انقلاب اسلامی و قیام خونین 15 خرداد است اظهار داشت: اگرچه در این روز خون های زیادی به زمین ریخته شد اما، پیوند معنوی توده های مردمی با مرجعیت دینی برقرار و رابطه امام و امت را محکمتر کرد و نتیجه پانزده خرداد در 22 بهمن 57 با پیروزی انقلاب اسلامی ایران به ثمر نشست.


رئیس ستاد بزرگداشت پنجاهمین سالگرد قیام 15 خرداد استان قیام پانزده خرداد 42 را یکی از اصیل ترین جنبش های مذهبی و مردمی در تاریخ معاصر ایران دانست و گفت: در سال جاری همزمان با نیم قرن قیام 15 خرداد، با مشارکت جمعی از اعضای ستاد و دستگاه های اجرایی، هیئات مذهبی، حوزه های علمیه و مراکز علمی و دانشگاهی برنامه های مطلوبی برای تبیین هرچه بیشتر این حادثه سرنوشت ساز تاریخی در نظر گرفته شده است.

 

پایان پیام/

کد خبر 256736

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha