توضیحات کولیوند درباره تایید صلاحیت برخی از معترضین

رییس هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات چهارمین دوره شورای اسلامی شهر و روستا گفت: اگر معترضین در فتنه 88 و گروههای انحرافی حضور نداشته باشند و پیرو این گروهها نباشند صلاحیتش تایید می شود.

به گزارش خبرنگار سیاسی شبستان، محمدجواد کولیوند، رییس هیئت مرکزی نظارت بر انتخابارت چهارمین دوره شورای اسلامی شهر و روستا در پاسخ به این سوال شبستان که روند رسیدگی به اعتراضات و تایید برخی از کاندیدا چیست؟ گفت: فردی که رد صلاحیت می شود و به هیئت عالیه استان یا شهر اعتراض می کند در هیئت عالی استان 10 روز فرصت بررسی دارد.

وی افزود: در این بررسی از استعلامات شائبانه قوه قضاییه، دادگستری، نیروی انتظامی، ثبت احوال، وزارت اطلاعات نمایندگانی حاضر می شوند و اسناد و مدارک موردنیاز را ارایه می دهند. اگر اسناد و مدارک و توضیحات قابل قبول باشد فرد تایید می شود و اعتراض او قبول است.

وی با بیان اینکه اگر توضیحات 4 منبع اصلی استعلام قانع کننده باشد آن فرد رد می شود تصریح کرد: اگر اسناد و مدارک قابل اغماض باشد مثلاً فردی که در 20 سال گذشته محکوم شده است و در حال حاضر در تحقیقات محلی نشان داده است که فرد از صلاحیت لازم برخوردار است مورد تایید قرار می گیرد.

وی گفت: اگر استنادات افرادی که اعتراض کرده اند مورد قبول قرار گیرد فرد مورد تایید است.

وی ادامه داد: اگر در بندهایی مانند فتنه 88 و گروههای انحرافی نشان داده باشد که پی گیری نکرده و اصول اصلی نظام را قبول دارد و نشان داده است که پیرو افراد منحرف نیست قطعاً مورد تایید قرار می گیرد و نتیجه نهایی را از طریق فرمانداری ها دریافت می کند.

پایان پیام/
 

کد خبر 257192

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha