احترام به پدران معنوی اوجب واجبات است

رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی با اشاره به فعالیت های علمی آیت الله سید محمدخامنه ای گفت: وی خود را وقف فضای علمی آموزش کشور کرد.

به گزارش خبرنگار شبستان، مراسم نکوداشت مقام علمی آیت الله سیدمحمد خامنه ای دوشنبه، 6 خردادماه در محل تالار وحدت برگزار شد.
بر پایه این گزارش، در این مراسم، محمدباقر خرمشاد، رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی طی سخنانی اظهار کرد: اگر احترام به پدران واجب است، احترام به پدران معنوی واجب تر است؛ ایران اسلامی مفاخر زیادی دارد و خدا را شاکرم که در مراسم بزرگداشت یکی از مفاخر علمی فلسفی این کشور حضور دارم.
وی ادامه داد: ما سالیانی است که در سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی توفیق همسایگی با بنیاد صدرا را داریم و همواره تلاش کرده ایم تا حق همسایگی را به جا آوریم.

خرمشاد اظهار کرد: مایلم نکاتی را درباره آیت الله سید محمد خامنه ای عنوان کنم، ایشان در مبارزات و فرهنگ جهادی تلاش چشمگیری داشته‌ است، حضور وی در مجلس خبرگان و اهتمام بر اصول بنیادین قانون اساسی از جمله موارد قابل ذکر است.
رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی تصریح کرد: علاوه بر آن تدوین و تصحیح بیش از 40 کتاب و مقاله حاکی از تلاش علمی ایشان در عرصه‌ های مختلف است.
وی عنوان کرد: وی خود را وقف فضای علمی و آموزشی کرد که جای تقدیر دارد و امید داریم که آثار مهجور و بر زمین مانده توسط این شخصیت علمی ببه سامان برسد، ضمن آن که آیت الله سیدمحمد خامنه ای به عنوان برادر بزرگتر و مشاور رهبر انقلاب در حوزه فلسفه و تعقل گرایی مایه فخر و مباهات جامعه هستند.
شایان ذکر است، در پایان این مراسم، دو جلد از کتاب سه جلدی اندیشه ‌نامه آیت‌الله سیدمحمد خامنه‌ ای شامل مقالات آیین نکوداشت وی رونمایی شد.

پایان پیام/

 

کد خبر 257846

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha