راه اندازی دانشکده هنرهای اسلامی در یزد ضروری است

نماینده ولی‌فقیه و امام‌جمعه یزد در حاشیه افتتاح نخستین نمایشگاه ملی صنایع دستی با مضامین قرآنی، بر راه اندازی دانشکده هنرهای اسلامی در یزد تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از استان یزد، حجت الاسلام والمسلمین محمد علی صدوقی، نماینده ولی فقیه در استان یزد با اشاره به ضرورت ایجاد دانشکده هنرهای اسلامی در یزد، اظهارداشت:  دانشکده هنرهای اسلامی در شهر یزد باید راه‌اندازی شود  تا زمینه گسترش صنایع‌دستی قرآنی در این استان فراهم آید.

وی افزود: با همت بلند مسئولان این توفیق را داشته باشیم که با ایجاد دانشکده هنرهای اسلامی در استان یزد، صنایع‌دستی با موضوع قرآنی در این شهر بیش از گذشته گسترش یابد.

حجت الاسلام صدوقی گفت: هر نوع خدمتی که در زمینه قرآن باشد ارزشمند است به خصوص هنری که با دست روی چوب، فلز و با ریزه‌کاری‌های بسیار خاص انجام شده باشد ارزشی غیر قابل توصیف دارد.

وی با اشاره به اینکه هنر همراه با عشق توانسته چنین آثار زیبایی را خلق کند، تصریح کرد: در این نمایشگاه هنر و عشق با هم درآمیخته اند که تمام انگیزه هنرمندان خدایی بوده است و امیدواریم مردم هنر دوست یزد از این آثار بازدید کنند.

محمود عالیشوندی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد نیز گفت: هنرهای قدسی و اسلامی باید در استان دارالعباده یزد گسترش و تریج پیدا کند.

وی افزود:‌ از ابتدای فعالیت خود در اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد تلاش کرده‌ایم تا هنرهای قدسی و اسلامی در شهر یزد گسترش یابد.

عالیشوندی ادامه داد:‌ در این راستا موافقت ایجاد دبیرخانه دائمی جشنواره صنایع‌دستی با مضامین قرآنی را کسب کرده‌ایم که به این ترتیب هر ساله شاهد ایجاد چنین نمایشگاهی در شهر دارالعباده خواهیم بود.

به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد، وی در مورد آثار رسیده به این جشنواره نیز تصریح کرد:‌ در ابتدای کار مقرر شده بود فقط در پنج بخش داوری انجام شود ولی به علت استقبال شدید بخش فلز و چوب و همچنین بخش قلم زنی و برش فلز نیز از یکدیگر تفکیک شدند.

عالیشوندی یادآور شد:‌ مراسم معرفی و تقدیر از نفرات برگزیده (21 اسفند) در تالار فرهنگ اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد برگزار می شود.


پایان پیام/

کد خبر 25802

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha