اولین رکن فعالیت شوراهای حل اختلاف، تاکید بر آیات قرآنی است

رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی فلسفه تاسیس شوراهای حل اختلاف را نزول آیات متعدد قرآنی عنوان کرد و گفت: شورا های حل اختلاف با تکیه بر تعالیم قرآنی و اسلامی در راستای اصلاح امور مومنین قدم برداشته اند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از استان آذربایحان غربی، حجت الاسلام موسوی، رئیس کل دادگستری استان، در نشست شوراهای حل اختلاف استان که عصر روز گذشته(16اسفند) در ارومیه برگزار شد، با اشاره به جایگاه برجسته شوراهای حل اختلاف در جامعه اسلامی، گفت: فلسفه تاسیس شوراهای حل اختلاف نزول آیات الهی است زیرا که این آیات نشانگر تکلیف شرعی و قانونی مردم در قبال همدیگر است.


وی افزود: خداوند در آیات متعدد خود، قضاوت را کاری بسیار حساس عنوان کرده اند و آن را حق تمام مومین قرار داده اند تا مردم بدین وسیله زمینه پیشرفت خود را مهیا کنند.


رئیس شورای قضائی استان، با اشاره به وظایف خطیر این نهاد، تصریح کرد: شورا های حل اختلاف بیشتر برای برقراری صلح و آشتی تلاش می کنند و حکم کردن بر عهده قضات می باشد.


این مسئول، خاطر نشان کرد: قاضی در قضاوت با قانون سر و کار دارد ولی در شوراهای حل اختلاف باید با زبان خود مردم در راستای حل مشکل پیش آمده صحبت کرد.


موسوی، بر درخشش شورا های حل اختلاف در ایجاد امنیت روانی در جامعه تاکید کرد و گفت: شوراهای حل اختلاف در بحث اصلاح امور مومنین نیز از بقیه نهاد های مربوطه سبقت گرفته اند و این گامی ازرنده در زمینه فرهنگی می باشد.


پایان پیام/
 

کد خبر 25827

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha