17 هزار و 500 نفر در برگزاری انتخابات یزد همکاری می کنند

رئیس ستاد انتخابات استان یزد از همکاری 17 هزار و 500 نفر در برگزاری انتخابات خبر داد و گفت: 786 شعبه اخذ رای در استان یزد برای جمع آوری آرای مردم در نظر گرفته شده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از استان یزد، غلامحسین دشتی،  رئیس ستاد انتخابات استان یزد، امروز( 8 خرداد) در جمع خبرنگاران گفت: سه هزار و 378 نفر شامل 755 داوطلب شورای شهر و 2 هزار و 623 نفر داوطلب شورای اسلامی روستا در انتخابات ثبت نام کرده اند که از این تعداد152 نفر آنان زن و 3 هزار و 226 نفر مرد هستند.
 

وی افزود: از افراد ثبت نام شده تاکنون 2 هزار و 996 نفر از داوطلبان تایید صلاحیت شده‌اند که از این تعداد 635 نفر در حوزه شهری و 2 هزار و 361 نفر داوطلب شوراهای روستا هستند.
 

رئیس ستاد انتخابات استان یزد، تعداد کرسی‌های در نظر گرفته شده برای شوراهای استان را 129 کرسی شورای شهر و یک هزار و 138 کرسی شوراهای اسلامی روستا ذکر کرد.
 

دشتی با اشاره همکاری 17 هزار و 500 نفر در برگزاری انتخابات استان یزد، خاطرنشان کرد: تعداد شعب اخذ رای در استان یزد 786 شعبه در نظر گرفته شده است که از این تعداد 223 شعب به صورت سیار کار اخذ رای از 21 شهر و 361 روستای استان را انجام خواهند داد.

 دشتی خاطرنشان کرد: رسانه ها در انتخابات نقش ویژه ای را بر عهده دارند چرا که با آگاهی بخشی و اطلاع رسانی مردم را برای حضور آگاهانه در انتخابات یاری می کنند.

وی اظهار داشت: انتخابات زمینه حضور و تاثیر آحاد مردم بر مدیریت کشور را فراهم می کند و در مقیاس جهانی به عنوان ارائه یک الگوی اسلامی تعیین قدرت، بسیار حائز اهمیت است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خاطر نشان کرد: اقدامات بسیار خوبی تاکنون توسط کمیته های 5 گانه ستاد انتخابات صورت پذیرفته و همچنان این فعالیت ها در حوزه های گوناگون ادامه دارد.

وی با بیان اینکه موضوع آموزش در اولویت فعالیت های ستاد انتخابات قرار دارد، اظهار داشت: لازمه انتخابات سالم، پر شور و باشکوه، عمل به مر قانون است و عمل به قانون نیاز به آموزش دارد که برگزاری دوره های آموزشی در حال انجام است.

رییس ستاد انتخابات استان با بیان اینکه تبلیغات انتخابات یازدهمین دوره ریاست جمهوری از سوم خرداد آغاز و تا ساعت 8 صبح روز بیست و سوم خرداد ماه ادامه دارد، گفت: فعالیت ستادهای تبلیغاتی نامزدهای ریاست جمهوری در شهرستان ها منوط به کسب مجوز از فرمانداری ها می باشد.

دشتی اظهار داشت: تبلیغات انتخابات چهارمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا پس از اعلام نظر قطعی هیات نظارت شهرستان ها در خصوص صلاحیت نامزدها، از روز شانزدهم خردادماه تا روز بیست و دوم خرداد به مدت یک هفته صورت می پذیرد.

رئیس ستاد انتخابات استان تعداد کرسی های شورای اسلامی شهرهای استان را 129 کرسی و شورای روستاهای استان را یک هزار و 138 کرسی اعلام کرد.

وی تعداد هیأت های اجرایی تشکیل شده در انتخابات شوراهای شهر و روستا را 29 هیات و تعداد هیات های اجرایی انتخابات ریاست جمهوری را 19 هیات اعلام کرد و گفت: در مجموع 17 هزار و 500 نفر در سراسر استان مجری برگزاری انتخابات 24 خرداد خواهند بود.

دشتی با بیان اینکه انتخابات در جمهوری اسلامی با آگاهی و شناخت انجام می گیرد، نقش محوری رسانه ها در تبلیغات و اطلاع رسانی را یادآور شد.

رعایت قانون، عدم مزاحمت برای عموم مردم، حفظ حرمت و شخصیت کاندیداها،پرهیز از تخریب و نقدهای غیر عالمانه، توجه به مسائل امنیتی، توجه به دستورالعمل ها و اطلاعیه ها، پرهیز از فعالیت های مغرضانه و تحریک آمیز از دیگر موضوعات مرتبط با فعالیت تبلیغاتی کاندیداها بود که مورد اشاره رییس ستاد انتخابات استان قرار گرفت.

محمد مهدی تقوایی، جانشین ستاد انتخابات استان نیز در این نشست، الزام همراه داشتن کارت ملی و شناسنامه به هنگام رای دادن را یادآورشد و افزود: هر فرد فقط می تواند با حضور در یک شعبه اخذ رای نسبت به دریافت تعرفه رییس جمهوری و شوراها اقدام نماید.

تقوایی گفت: اعضای شعب اخذ رای در سراسر استان به جز شهر یزد، ملزم هستند برای تحویل تعرفه انتخابات شوراهای اسلامی به رای دهندگان، نسبت به احراز توطن آنان اقدام نمایند.

وی گفت: شرط احراز توطن این است که خانواده رای دهنده حداقل یک سال در آن شهر یا روستا سکونت داشته باشند.

مدیرکل سیاسی و انتخابات استانداری و جانشین ستاد انتخابات استان گفت: از 223 شعبه سیار اخذ رای، در 161 شعبه سیار روستایی و 33 شعبه سیار شهری، رای گیری هر دو انتخابات ریاست جمهوری و شوراها انجام می گیرد و در 28 شعبه سیار روستایی و 1 شعبه سیار شهری فقط رای گیری انتخابات رییس جمهوری انجام خواهد شد.

سید عبدالمجید قائم محمدی، مدیرکل روابط عمومی استانداری یزد و مسئول کمیته تبلیغات و اطلاع رسانی ستاد انتخابات استان نیز در این نشست از همکاری رسانه های استان قدردانی کرد.

قائم محمدی گفت: همه ما موظفیم با زمینه سازی برای حضور حماسی مردم در این انتخابات، دین خود را به نظام جمهوری اسلامی، حضرت امام(ره) و شهدای والا مقام ادا کنیم.

وی با بیان شرایط حساس انتخاباتی، تلاش بیشتر رسانه ها دراطلاع رسانی و آگاهی بخشی به مردم را خواستار شد.

قائم محمدی ادامه داد: برای تسهیل فعالیت خبرنگاران در انتخابات پیش رو، کارت های خبرنگاری صرفا توسط ستاد انتخابات استان صادر می شود و خبرنگاران تا 9 خرداد مهلت دارند مدارک خود را ارسال کنند.

وی گفت: بعد از انتخابات از رسانه های برتر در زمینه اطلاع رسانی این رویداد مهم تجلیل خواهد شد.
 

پایان پیام/

کد خبر 258609

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha