عقب نشینی سعودی ها در مقابل شیعیان عربستان

مقامات عربستانی پس از اعتراض ها و برپایی تظاهرات برای آزادی "شیخ توفیق عامر" دربرابر خواسته شیعیان تسلیم شدند و یکی از برجسته ترین علمای شیعه را آزاد کردند.

به گزارش خبرگزاری شبستان، مقامات عربستانی، شیخ"توفیق عامر" عالم شیعی عربستان و از برجسته ترین مبلغان حقوقی و آزادی های مدنی در الاحساء را که 27 فوریه به علت درخواستش مبنی بر برپایی حکومت مشروطه پادشاهی و اصلاحات سیاسی در جامعه زندانی شده بود، آزاد کردند.


شیخ عامر که در اداره تحقیقات عمومی در الدمام به مدت یک هفته بازداشت بود، پس از آزادی مستقیم امارت الدمام رفت و با محمد بن فهد، امیر منطقه الشرقیه دیدار کرد و درباره مشکلات شیعیان در عربستان و ظلمی که بدر بن جلوی، استاندار الاحساء بر شیعیان روا می دارد، گفت و گو کرد.


این عالم شیعی همچنین خواستار آزادی 9 نفر از زندانیان شد که از سال 1996 در زندان های عربستان به سر می برند.
المیر محمد بن فهد نیز به شیخ عامر وعده داد که اوضاع را بررسی می کند و به زودی نشست گسترده ای را با رجال سیاسی منطقه برگزار می کند.


بنابر گزارش راصد، شیخ عامر پس از سخنرانی که در مسجد بقیع در الاحساء انجام داد و خواستار اصلاحات سیاسی و برپایی نظام مشروطه پادشاهی شده بود، استاندار شهر الاحساء وی را فراخواند تا از او به اجبار تعهدی مبنی بر ادامه ندادن فعالیت های دینی بگیرد، اما شیخ عامر از امضای این تعهدنامه سر باز زد.


پایان پیام/
 

کد خبر 25868

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha