مسابقات قرآن فرصتی برای جریان سازی در جامعه است

قاری بین المللی قرآن با اشاره به برگزاری بزرگ ترین رویداد قرآنی کشور گفت: این رقابت ها می تواند بستری برای جریان سازی در جامعه شود.

منصور قصری زاده،قاری بین المللی کشورمان با اشاره به بستر مسابقات بین المللی قرآن و تاثیرگذاری ان در جامعه به خبرنگار قرآنی خبرگزاری شبستان گفت: مسابقات قرآن فرصت مغتنمی است تا با هم اندیشی مسئولان و نمایندگان جامعه قرانی تدابیر مقتضی درخصوص فعالیت های قرآنی کشور صورت گیرد و همچنین برگزاری جلسات و کنفرانس ها و اجتماعات حاشیه مسابقات بین المللی و همراه سازی ان با فضای انتخاباتی و امکان ارایه برنامه های قرآنی از سوی کاندیداها و نامزدهای ریاست جمهوری می تواند با تدابیر مسئولان برگزاری مسابقات شکل گیرد.

 

وی افزود: مسابقات بین المللی قرآن محل اجتماع اهل قرآن بوده و بستر مناسبی است تا در کنار حضور رسانه ها موجب جریان سازی در میان آحاد جامعه شود و به یقین موج فرهنگی قرآنی ایجاد شده را شعله ورتر می کند و این مسابقات می تواند محرک خوبی در جریان سازی قرآنی در کشور شود.

قصری زاده با اشاره به تفاوتهای فنی مسابقات قرآن ایران و مالزی عنوان کرد: هنگامی که در رقابت های قرآنی کشورهای مالزی در سال 70 شرکت داشتم اعتبار این رقابت ها در سطح جهان بسیار بالا بود و مسابقات کشورمان نیز به حدی که در حال برگزاری است نبود. اما مسابقات قرانی کشورمان از لحاظ ملی بسیار اهمیت دارد ولی رقابت های قرانی کشور مالزی صحنه سخت تر و جدی تری است.

وی با اشاره به لزوم برگزاری مسابقات قرانی در فضایی معنوی عنوان کرد اگر فرصتی برای برگزاری مسابقات قران در فضای معنوی تر همچون مصلی و یا مساجد بزرگ ارزشمندتر بوده اما برگزاری این مسابقات در سالن اجلاس سران کشورهای اسلامی قابل توجه است.

پایان پیام/
 

کد خبر 259271

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha