توسعه 8 شرکت سهامی زراعی در دستور کار بسیج سازندگی خراسان جنوبی

مسئول بسیج سازندگی خراسان جنوبی از تشکیل هشت شرکت سهامی زراعی در استان خبر داد و گفت: توسعه این شرکت ها در دستور کار بسیج سازندگی قراردارد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از بیرجند، محمد زهرایی، مسئول بسیج سازندگی خراسان جنوبی، شب گذشته ( 11خرداد) در کارگروه جهاد اقتصادی که با حضور سردار نقدی در بیرجند برگزار شد، اظهارداشت: توجه وژه به مناطق محروم و تبدیل فرهنگ مصرف به تولید؛ اولین گام در چرخه اقتصاد مقاومتی است.

 

وی با بیان اینکه بخشی از این مهم به بسیج سازندگی واگذار شده است، بیان داشت: در حال حاضر رویکرد بسیج سازندگی از خدمات محور به سوی تولید و اشتغال سوق پیدا کرده است.

 

مسئول بسیج سازندگی خراسان جنوبی بهره برداری از پروژه های زود بازده و محرومیت زدا را یکی دیگر از برنامه های بسیج سازندگی در راستای اقتصاد مقاومتی برشمرد و گفت: احیاء قنوات به عنوان منابع آبی و کمک به بهره برداری بهتر از مزارع اولویت این سازمان در سال جاری است.

 

زهرایی با بیان اینکه در حال حاضر هشت شرکت سهامی زراعی در خراسان جنوبی تشکیل شده است، افزود: با توجه به کویری بودن استان با تلاش آب منطقه ای و جهاد کشاورزی توسعه این شرکت های تعاونی تولیدی در دستور کار قرار دارد.

 

مسئول بسیج سازندگی خراسان جنوبی جمع آوری محصول و عرضه در بازار را حلقه مفقوده در کار تولیدی روستاییان ذکر کرد و گفت: بسیج سازندگی با پشتیبانی و واگذاری یکصد هزار قطعه جوجه به 120 خانوار مرغ بومی گام موثری را در این راستا برداشته است.

 

زهرایی یاد آورشد: بسیج سازندگی خراسان جنوبی در 20 شاخص معرفی شده به رتبه سوم را دربین استان های کشور دست یافت.

 

پایان پیام/

کد خبر 259379

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha