موسسات قرآنی باید ملاک‌های قرآنی را برای انتخاب اصلح تبیین کند

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: موسسات قرآنی باید اصل حضور مردم در انتخابات را تبلیغ کنند و ملاک‌های قرآنی را برای انتخاب اصلح تبیین کند و نباید از یک نامزد خاص تبلیغ کنند.

به گزارش خبرگزاری شبستان، اولین نشست شورای هماهنگی و گسترش فعالیت‌های قرآنی استان‌ها صبح امروز 12 خردادماه با حضور سید محمد حسینی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، حجت الاسلام والمسلمین حمید محمدی معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، حجت الاسلام والمسلمین علس اکبر مسعودپور معاون حقوقی مجلس و امور استان ها وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و مدیران کل استان های کشور برگزار شد.


سیدمحمد حسینی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، اظهار کرد: با توجه به این که مدیران برای خدمتگزاری فرصت کوتاهی دارند و ما در در ما‌ه‌های پایانی دولت قرار داریم، تلاش می‌کنیم برنامه‌ها و طرح‌های قبلی که 80 درصد انجام شده را تکمیل کنیم.

وی در ادامه افزود:اما در همین زمان کم می‌توان کارهای بزرگ و ماندگاری انجام داد، همان گونه که شهید رجائی در مدت کوتاه فعالیت‌ خود در دولت این کار را به خوبی انجام داد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار کرد: ما باید در انتخابات نقش‌آفرین باشیم و ناخواسته وارد دامی که رسانه‌های غربی برای آن برنامه‌ریزی کرده‌اند، نشویم، آنها می‌خواهند انتخابات کم رنگ و حضور مردم حماسه آفرین نباشد، همچنین دشمنان القاء می‌کنند که بین کاندیدها تنوع سلیقه وجود ندارد، در حالی که از هر گروه سیاسی نمایندگانی در بین کاندیداها حضور دارد.

 

وی گفت: شایسته نیست که کاندیداها در مناظرات و تبلیغات دستاوردهای دولت‌ها زیر سوال ببرند و در صورتی که این کار ادامه پیدا کند، باعث دلسردی و نا امیدی مردم می‌شود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی آور شد: موسسات قرآنی باید اصل حضور مردم در انتخابات را تبلیغ کنند و ملاک‌های قرآنی را برای انتخاب اصلح تبیین کند و نباید از یک نامزد خاص تبلیغ کنند. در این راستا می‌توان از فضای مجازی و محیط‌های مختلف نیز استفاده کرد.

وی تاکید کرد: همکاری با نشریه‌های محلی، تبین ملاک‌های اصلح از دیدگاه قرآن و روایات، نصب بنرهای و پوسترهای تبلیغاتی، برگزاری گفتمان‌های سیاسی از دیگر اقداماتی است که می‌تواند باعث پرشور شدن انتخابات و در نهایت خلق حماسه سیاسی شود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: باید متوجه این موضع باشیم که رابطه با غرب تنها راه حل رفع مشکلات اقتصادی نیست، بلکه در دولت‌های پیشین که خواهان ارتباط بهتر با غرب بودند آنها به جای اعتماد‌سازی بر سر مواضع خصمانه خود با ملت ایران بیشتر تکیه کردند، زیرا آنها در نهایت خواهان نابودی استقلال نظام جمهوری اسلامی ایران هستند.
 

 

پایان پیام/

 

کد خبر 259758

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha