بیانیه رئیس دانشگاه چمران اهواز به مناسبت سالگرد ارتحال امام و 15خرداد

رئیس دانشگاه چمران اهواز به مناسبت سالگرد عروج امام راحل(ره) و قیام 15 خرداد، در بیانیه ای حضور پرشور در برنامه های 14 و 15 خرداد را زمینه ساز خلق حماسه‌ای دیگر انتخابات دانست.

به گزارش خبرگزاری شبستان از اهواز، در بیانیه دکتر حسن مروتی، رئیس دانشگاه شهید چمران اهواز که در آستانه سالگرد عروج ملکوتی بنیانگذار انقلاب و قیام 15 خرداد، صادر شده، آمده است: السَّلام علیکَ یا روحَ الله، ایُّها الَعبدَ الصّالح، نَشهد اَنَّک قَد جاهَدتَ فی الله حقَ جَهاده و اَمرتَ بِالمعروف و نهیتَ عنِ المنکر... بیست و چهار سال است روح الله الموسوی الخمینی (رضوان الله تعالی علیه) با دلی آرام و قلبی مطمئن به اجداد موحد خویش پیوست و میراث گرانمایه خود را برای ما به یادگار گذاشت.

 

وی در این بیانیه می افزاید: امروز در حالی سالگرد رحلت جانگداز بنیانگذار انقلاب اسلامی را به سوگ می‌نشینیم و برای شهدای قیام 15 خرداد، اقامه عزا می‌ کنیم که فرزندان اسلام در سوریه، بحرین، فلسطین و دیگر بلاد اسلامی، با تأسی به نهضت اسلامی امام خمینی(ره)، قیام‌ های پرشوری را در برابر طاغوت های وابسته به استکبار جهانی، آغاز کرده ‌اند.

 

در این بیانیه با اشاره به اینکه مبرهن است که امروز بیش از هر زمان دیگری انقلاب اسلامی ایران در جهان شناخته شده، تصریح کرده است: تحولات اخیر در منطقه و تأثیرپذیری انقلابیون کشورهای اسلامی همجوارمان از آرمان‌ های بلند انقلاب اسلامی به خوبی مؤید این مطلب است؛ از سوی دیگر، آنگونه که رهبر فرزانه انقلاب به درستی خاطرنشان فرموده‌ اند این انقلاب بدون نام امام خمینی(ره) در هیچ جای جهان شناخته شده نیست.

 

رئیس دانشگاه چمران اهواز، در این بیانیه اضافه کرده است: بدیهی است که امت اسلامی و به خصوص ملت مسلمان ایران که با بصیرت روز افزون، تحقق آرمان ‌های اسلام ناب محمدی(ص) را آرزو می‌کنند، اجازه نخواهند داد، دشمنان مستکبر و منحرفان و فتنه‌ جویان وابسته به آنها، در برابر حرکت عظیم بیداری اسلامی، مانعی ایجاد کنند.

 

وی در این بیانیه ضمن تسلیت بیست و چهارمین سالگرد عروج ملکوتی امام راحل و گرامیداشت سالروز آغاز رهبری حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای (مدظله العالی)، سالروز قیام مردمی 15 خرداد را که سرآغاز نهضت بیداری اسلامی ملت ایران و نشانگر عمق پیوند معنوی مردم با آرمان های الهی و نمایش فداکاری ملت برای حفظ اسلام و برچیده شدن سلطه طاغوتیان است، گرامی داشته و اطمینان می دهد حضور پرشور در برنامه های 14 و 15 خردادماه امسال، زمینه ساز خلق حماسه‌ای دیگر در 24 خردادماه و انتخابات ریاست جمهوری خواهد بود.

 

پایان پیام/
 

کد خبر 259997

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha