برگزاری مراسم سالگرد ارتحال امام در 123کانون مساجد استان سمنان

مسئول دبیرخانه نظارت برکانون های فرهنگی هنری مساجد استان سمنان از برگزاری مراسم سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) در 123 کانون مساجد این استان خبرداد.

حجت السلام سید محمود حسینی در گفتگو با خبرنگار شبستان گفت: 123 کانون‌ فرهنگی هنری مساجد استان سمنان در ایام عروج ملکوتی بنیانگذار فقید جمهوری اسلامی ایران مراسم های ویژه ای را در محل مساجد برگزار می کنند که در این مراسم با آرمان های بلند خمینی کبیر تجدید میثاق و با مقام معظم رهبری بیعتی دوباره خواهند بست.


وی افزود: تعدادی از اعضای کانون های فرهنگی و هنری مساجد سمنان نیز از طریق دستگاه های اعزام کننده استان جهت شرکت در مراسم سالگرد ارتحال امام(ره) به تهران اعزام می شوند.

 

حجت السلام حسینی گفت: برنامه‌های مذهبی که به مناسبت سالگرد رحلت امام خمینی(ره) در سمنان برگزار می‌شوند شامل برنامه‌های سخنرانی و اجرای مراسم عزاداری است.


مسئول دبیرخانه نظارت برکانون های فرهنگی هنری مساجد استان سمنان ضمن دعوت از عموم مردم جهت حضور در مراسم ارتحال امام در مساجد افزود: سخنرانی ائمه جماعت مساجد به منظور تبیین اندیشه‌های نورانی امام(ره) جهت نسل جوان و نوجوان، برپایی مراسم سوگواری همراه با جلسات تلاوت قرآن، ختم قرآن و صلوات و برگزاری مسابقات و نمایشگاه‌های فرهنگی از دیگر برنامه‌های ویژه کانون‌های مساجد در ایام رحلت امام(ره) است.
 

وی در ادامه با اشاره به قیام 15 خرداد اظهار داشت: پنجاه سال از قیام مردم مسلمان ایران در پانزده خرداد 1342 می گذرد و امروز همان شعارها و آن گفتمان و آرمان خواهی زنده تر و ناب تر از سال های قبل در سراسر جهان فریاد زده می شود.


به گفته وی مهم‌ترین پیامد قیام 15 خرداد مطرح شدن امام خمینی به عنوان رهبر بی بدیل نهضت اسلامی بود، ضمن اینکه طرح درس ولایت فقیه توسط حضرت امام در سال 1348 در نجف اشرف هم از پیامدهای این قیام است.

 

پایان پیام/

کد خبر 260039

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha